Kevin Sands Sleedoorn 3 De vloek van de moordenaar

Kevin Sands Sleedoorn 3 De vloek van de moordenaar ★★★★

Kevin Sands Sleedoorn 3 De vloek van de moordenaar Recensie

In december 2017 verschijnt van Kevin Sands Sleedoorn 3 De vloek van de moordenaar bij Uitgeverij Gottmer. Het is het derde deel in de reeks historische jeugdromans van de Canadese schrijver Kevin Sands. Sleedoorn deel 3 bevat weer alle ingrediënten die je van Kevin Sands kunt verwachten. Spanning, een vleugje humor en vooral: heel veel puzzels, mysteries en ingewikkelde aanwijzingen.

Een ingewikkeld en spannend complot

De Vloek van de Moordenaar speelt zich grotendeels af in Parijs. Christopher, Tom en Sally worden gevraagd door de Engelse koning om zijn zus te beschermen. Ze lijkt het doelwit van een moordcomplot. De Engelse koning wil haar koste wat kost beschermen, en Christopher lijkt hem de aangewezen persoon. De jonge apothekersleerling ontdekt een ingewikkeld complot met geslepen vijanden. De inzet is hoog en Christopher wordt uitgedaagd door vele moeilijke puzzels en aanwijzingen.

Raadsels en misleiding houden je aan het boek gekluisterd

Sleedoorn deel drie begint weer met een “nieuw” verhaal. De personages zijn bekend, maar er staat weer een nieuw avontuur te wachten. Fijn, want daardoor hoef je niet terug te bladeren in deel 2. Kevin Sands gaat vlot van start en al gauw ontstaat de eerste mysterieuze en spannende situatie. Vernuftig geschreven vanuit het oogpunt van Christopher, waardoor je als lezer meegezogen wordt in zijn taak om de raadsels op te lossen. Je wordt uitgedaagd om mee te denken. Soms zul je Christopher voor zijn, maar meestal blijkt Sands de beste misleider en is niets wat het lijkt. Dat hield mij aan het boek gekluisterd!

★★★★ Kevins Sands Sleedoorn deel 3 De Vloek van de Moordenaar

Uitgeverij Gottmer heeft naast de Grijze Jager en de Broederband met De Sleedoorn reeks een mooi trio aan spannende jeugdboekenseries. Als de boeken van John Flanagan je aanspreken en je hebt nog nooit iets van Sleedoorn gelezen, zou ik je aanraden dat zeker te doen! Ook Sleedoorn deel 3 stelt niet teleur. De tijd waarin het boek speelt, spreekt tot de verbeelding, de mysteries en raadsels houden de aandacht gevangen en de hoofdpersonen zijn mensen met wie je mee wilt “reizen”. Kevin Sands Kevin Sands Sleedoorn 3 De vloek van de moordenaar

Recensie: Jolien Dalenberg

KEVIN SANDS – SLEEDOORN 3 DE VLOEK VAN DE MOORDENAAR

– Titel: Sleedoorn 3 De vloek van de moordenaar
– Schrijver: Kevin Sands (Canada)
– Soort boek: avonturenboek, historische jeugdroman
– Leeftijd: 10+ jaar
– Origineel:
– Nederlandse vertaling:
– Uitgever: Uitgeverij Gottmer
– Verschenen: 14 december 2017
– Omvang: 408 pagina’s
– Prijs: € 16,99
– Waardering: ★★★ Jolien Dalenberg

Inhoud Kevin Sands Sleedoorn 3 De vloek van de moordenaar

De vloek van de moordenaar is deel 3 in de Sleedoorn-trilogie: een historische serie vol spannende puzzels, ingewikkelde codes en een vleugje magie. Apothekersleerling Christopher lijkt wel gemaakt voor onheil en avontuur. Wat een rustig diner bij de koning had moeten worden, eindigt in een chaos door een (mislukte) moordaanslag op de aanwezige gasten. Uit een cryptische boodschap van de moordenaar blijkt dat dit niet de laatste aanslag zal zijn. Als Christopher ontdekt wie het éígenlijke doelwit was, krijgt hij met zijn vrienden Tom en Sally de opdracht om een eeuwenoude vloek op de Franse troon te onderzoeken. Daar ontdekken ze dat niet alleen de koninklijke familie in gevaar is, maar zijzelf ook. De Sleedoorn-trilogie is een razend spannende serie vol vriendschap, humor, mysterie en gevaar.

Kevin Sands Sleedoorn 2 – Het teken van de zwarte dood
Kevin Sands – Sleedoorn 1 De sleutel van Sleedoorn
Nieuwe Historische Jeugdboeken