Luca D Andrea Het hart van het kwaad Recensie

Luca D'Andrea Het hart van het kwaad Recensie

Luca D’Andrea Het hart van het kwaad Recensie
Midden januari is de thriller van de Italiaanse schrijver Luca D’Andrea – Het hart van het kwaad verschenen bij Xander Uitgevers. Op deze pagina vind je de Luca D’Andrea – Het hart van het kwaad recensie informatie boekbespreking en bestelmogelijkheden.

LUCA D’ANDREA – HET HART VAN HET KWAAD INFORMATIE
– Titel: Het hart van het kwaad
– Schrijver: Luca D’Andrea ♂ (Italië)
– Soort thriller: psychologische thriller
– Origineel: La sostanza del male (2016)
– Nederlandse vertaling: Carolien Steenbergen
– Uitgever: Xander Uitgevers
– Verschenen: 16 januari 2017
– Omvang: 416 pagina’s
– Prijs: € 19,99 / € 9,99
– VN Thriller Gids 2017: ★★★★
– Oordeel redactie: ++++ (uitstekend) Theo Jordaan

Het hart van het kwaad is de eerste thriller van de Italiaanse schrijver Luca D’Andrea. En om maar gelijk met de deur in huis te vallen, zijn thrillerdebuut is meer dan geslaagd te noemen. Het boek vertelt het verhaal van Jeremiah Salinger, een succesvolle Amerikaanse scenarioschrijver, die na een drukke periode samen met zijn vrouw Annelise en zijn dochtertje na de Italiaanse Dolomieten vertrekt om tot rust te komen.

Verborgen achter een dorpsidylle gaat een gruwelijk geheim schuil
Het gezin gaat wonen in een dorp de omgeving waar Annelise vandaan komt en waar haar vader nog woont. Gefascineerd door het werk van een reddingsteam in de bergen slaat Salinger samen met zijn cameraman Mike toch weer aan het filmen. Als Mike ziek wordt dan neemt Salinger zelf de camera ter hand. En juist bij deze werkzaamheden raakt hij betrokken bij een fataal ongeluk waarbij alle leden van het reddingsteam verongelukken en hij als enige overleeft. Het ongeluk gaat Salinger niet in de koude kleren zitten en dit gevoel wordt verstrekt als de lokale bevolking hem blijkt te wantrouwen Salinger en hem verwijten begint te maken. Tot overmaat van ramp wordt Salinger geconfronteerd met een moordpartij van dertig jaar geleden. Drie dorpsbewoners zijn tijdens een noodweer in de bergen op gruwelijke wijze vermoord en de dader is nooit gevonden. In het dorp wordt over de moordpartij gezwegen. Salinger raakt gefascineerd, sterker nog, gebiologeerd door de afschuwelijke gebeurtenissen en gaat deze obsessief onderzoeken met alle consequenties voor hem zelf en zijn gezin.

Een fascinerende en uitstekend geschreven debuutthriller
Luca D’Andrea heeft met Het hart van het kwaad een fascinerende en uitstekende thriller geschreven. Hij neemt de tijd om het verhaal tot ontwikkeling te laten komen en weet de sfeer in een geïsoleerd bergdorp zeer goed weer te geven. Zijn plot is verrassend en goed uitgewerkt. Al met al een spannende, vakkundig geschreven debuutthriller van hoge kwaliteit die het lezen meer dan waard is. Het hart van het kwaad wordt beoordeeld met ++++ (uitstekend) en smaakt naar meer.

Flaptekst en inhoud Luca D’Andrea – Het hart van het kwaad
Annelise vertrekt na de dood van haar moeder met haar man Jeremiah Salinger naar de Alpen. Daar raakt Salinger betrokken bij een dramatisch ongeluk. Doodsbang, verlaten in een ijsspleet en omringd door het dreigende gebergte kijkt hij zijn dood in de ogen. Hij keert als enige overlevende naar het dorp terug. Maar de idylle heeft plaatsgemaakt voor een angstaanjagend onbehagen. De lokale bevolking verwijt hem schuld aan de dood van hun dorpsgenoten tijdens de mislukte reddingsoperatie. Dan hoort hij over een bloedbad dat dertig jaar geleden plaatsvond waarbij drie jonge dorpsbewoners zijn afgeslacht tijdens een kampeertocht. Zodra de gedreven Salinger zich op deze onopgeloste moorden stort, stuit hij op de weerbarstige vijandigheid van een bergdorp dat de waarheid voor zich wil houden.

Nieuwe Thrillers Januari 2017
Italiaanse Schrijvers Schrijfsters Boeken en informatie