Pat Donnez – Het interview Recensie ∗∗∗

Pat Donnez Het interview recensie waardering en informatie over de inhoud van de roman. Op 10 december 2018 is bij Uitgeverij Vrijdag de nieuwe roman van Pat Donnez – Het interview uitgegeven.

Pat Donnez Het interview Recensie

Het interview is een boeiende roman geschreven door de Vlaamse schrijver, dichter en journalist Pat Donnez. Een korte roman van slechts 143 pagina’s en mooi en strak vormgegeven door Uitgeverij Vrijdag. De roman vertelt het verhaal van Elisabeth Moriau, een wereldberoemde en schatrijk geworden kunstenares, die zich van de ene op de andere dag helemaal terugtrok uit het openbare leven. Journaliste Stephanie Hall is haar hele leven al gefascineerd door deze vrouw en ze heeft een grote wens haar ooit te mogen interviewen.

Pat Donnez Het interview Recensie

Via brieven hebben de vrouwen soms contact met elkaar, tot Moriau, inmiddels behoorlijk ziek, haar op een dag een interview toestaat. En dan begint een bloedstollend verhaal. Het verhaal van Stephanie, die de waarheid koste wat het kost wil achterhalen, en het levensverhaal van Moriau, wat een heel andere wending blijkt te hebben genomen dan werd gedacht. De tijd die de vrouwen samen doorbrengen is bijzonder en het interview neemt een behoorlijke tijd in beslag. Een tijd waarin de vrouwen elkaar leren kennen en waarderen.

Geen overbodige woorden, heel mooi en met zwier geschreven

Ik heb het boek met interesse gelezen. De schrijfstijl van Donnez is mooi en boeiend. Het lijkt een kort verhaal maar het bevat onopvallend, bijna stiekem, ontzettend veel mooie en verrassende wendingen. Het interview bevat geen overbodige woorden en is toch heel mooi en met zwier geschreven! Pat Donnez – Het interview is gewaardeerd met ∗∗∗∗∗ (zeer goed).

Recensie van Monique van der Hoeven

Pat Donnez – Het interview

• Titel: Het interview