Pepijn Lanen – Het wapen van Sjeng Recensie ∗∗∗

Pepijn Lanen Het wapen van Sjeng recensie en informatie over de inhoud van de nieuwe roman. Op 7 mei 2019 verschijnt bij Uitgeverij Ambo | Anthos de nieuwe roman van Pepijn Lanen, alias Faberyayo van De Jeugd van Tegenwoordig.

Pepijn Lanen Het wapen van Sjeng Recensie en Informatie

Als lid van De Jeugd van Tegenwoordig (Faberyayo) is Pepijn Lanen  vooral bekend geworden. Bovendien heeft hij inmiddels ook zijn sporen verdiend als schrijver. Het wapen van Sjeng is zijn tweede roman. Net zo tegendraads en origineel als hij is als rapper is Pepijn Lanen ook als schrijver. De actieve kunstenaar heeft trouwens ook pas geleden een nieuw solo-album uitgebracht.

Het wapen van Sjeng kun je het beste omschrijven als een surrealistische familieroman vol avontuur, wraakgevoelens en bizarre gebeurtenissen. Lanen heeft een wereld gecreëert vol bizarre absurditeiten die hij op de één of andere manier geloofwaardigheid geeft.

Pepijn Lanen Het wapen van Sjeng Recensie

Chef, de hoofdpersoon van de roman is op zoek naar De Blauwe Ridder die bezig is met een queeste om de wereld van HEN te vernietigen. In een schijnbaar oneindige en kaal landschap dat de Trans-Atlantische vlakte wordt genoemd, gaat Chaef samen met Anton op reis. Dit doen ze met behulp van kaarten die bol staan van geheimen en onduidelijkheden. Ze reizen op zeepaardjes op weg naar de Verzonken stad. Als het hen lukt om De Blauwe Ridder te vinden blijken er verbanden tussen Chef en De Blauwe Ridder en HEN de medogenloze heersers van de wereld. Een gewelddadige confrontatie blijkt onvermijdelijk.

Orginele en spannende avonturenroman gesproten uit het brein van een creative geest

Pepijn Lanen heeft met Het wapen van Sjeng een originele en spannende avonturenroman geschreven die zich afspeelt in een boeiende fantasywereld. Vooral de rijkdom aan bijzondere figuren en daarmee gepaard gaande gebeurtenissen zorgt ervoor dat je de roman met plezier uitleest. De creativiteit die Lanen als rapper aan de dag legt, lees je ook terug in dit boek dat een aantal uren aangenaam leesplezier oplevert. Een orginele en spannende avonturenroman gesproten uit het brein van een creative geest die gewaardeerd is met ∗∗∗∗∗ (zeer goed).

Het wapen van Sjeng

• Schrijver: Pepijn Lanen (Nederland)
  • Soort boek: avonturenroman
  • Verschenen: 7 mei 2019

Inhoud van Het wapen van Sjeng

Pepijn Lanen, of Faberyayo, is bekend van De Jeugd van Tegenwoordig en Le Le en zijn meesterlijke originele boeken Sjeumig en Naamloos en de graphic novel Hotel Dorado.

In Het wapen van Sjeng beschrijft Pepijn Lanen de surrealistische reis van de eersteklas flierefluiter Chef, die op zoek is naar de Blauwe Ridder, een mythisch figuur die naar eigen zeggen de wereld van HEN wil vernietigen. Samen met Anton, zijn gids met een wespenaccent, volgt hij de geheimzinnige kaarten die leiden naar het minuscule kruisje op de Trans-Atlantische vlakte. Naarmate hun reis op zeepaardjes vordert en ze de Verzonken Stad naderen, wordt duidelijk dat de relatie tussen Chef en de Blauwe Ridder complexer is dan in eerste instantie leek. En welke rol speelt HEN, de man-vrouwidentiteit die ooit zijn ouders is geweest, en die nu de wereld domineert?

Het wapen van Sjeng is een wervelend verhaal vol adrenaline, familierelaties en wraakgevoelens, waarin verraad en de totaalvernietiging van de wereld constant als een gevaar aan de horizon dreigen.