Kerstverhalen voor Eva

Peter Andriesse Kerstverhalen voor Eva Recensie

Kinderboek Peter Andriesse Kerstverhalen voor Eva Recensie

Het Kinderboek Kerstverhalen voor Eva is geschreven door Peter Andriesse. Als Eva drie jaar is, vraagt haar oma aan Peter of hij niet een kerstverhaaltje voor haar wil schrijven. Het begin van een jarenlange traditie! Elk jaar schrijft hij een nieuw verhaal voor Eva. Ik miste alleen het verhaal voor de zevenjarige Eva, maar goed, dat mag de pret niet drukken. De onderwerpen in de kerstverhalen zijn zeer uiteenlopend, als spelen relaties in de breedste zin van het woord in veel verhalen wel een rol. Niemand wil per slot van rekening eenzaam zijn met kerst!

Kerstverhalen voor Eva: een knappe reis door de tijd

Wat ik het meest bijzondere vind aan Kerstverhalen voor Eva is dat Peter Andriesse er bijzonder goed in slaagt om met Eva mee te groeien. In het begin zijn de verhaaltjes wat korter en geschreven naar de belevingswereld van een peuter of kleuter. Naarmate de jaren verstrijken, worden de verhalen wat langer en de onderwerpen groeien mee met Eva. Wat echter nooit verandert, is de kwaliteit van de verhalen. Natuurlijk zal het ene onderwerp je meer aanspreken dan het andere, maar ik heb ze stuk voor stuk met veel plezier gelezen. Nu ben ik benieuwd naar twee dingen: wat is er gebeurt met het verhaal voor Eva toen zij zeven was en wat is het verhaal voor de veertien, vijftien en zestienjarige Eva?!

Grappige soms ontroerende kerstverhale

Een grappige en soms ontroerende verhalenbundel, dat is Kerstverhalen voor Eva. De illustraties van Peter van Harmelen passen uitstekend bij de toon en schrijfstijl die Peter Andriesse gebruikt. Een +++++ (zeer goed) boekje voor misschien wel het hele gezin!

Recensie Kerstverhalen voor EvaKerstverhalen voor Eva

• Auteur: Peter Andriesse
  • Soort boek: kerstboek voor kinderen, kerstverhalen, voorleesboek
  • Uitgeverij: In de Knipscheer
  • Verschenen: december 2015
  • Omvang: 161 pagina’s
  • Prijs:  €15
  • Flaptekst: Het eerste kerstverhaal voor Eva schrijft Peter Andriesse, op verzoek van haar oma, toen Eva bijna drie was. Mede dankzij de enthousiaste reacties van Eva, maar ook van haar ouders en grootouders, wordt het schrijven van een verhaal voor Eva een traditie die tien jaar zou duren. Met het klimmen van de jaren worden sommige verhalen wel wat stouter en enger…
    De tien vaak geestige, soms ontroerende verhalen zijn geschreven in de ongekunstelde, bondige stijl, die ook de boeken van Peter Andriesse voor volwassenen kenmerkt. De humor in de verhalen is ook te zien in de bijbehorende tekeningen van Peter van Harmelen.
  • Oordeel redactie: +++++ (zeer goed)
  • …Meer informatie en Bestellen >