Pieter Tops en Jan Tromp – Nederland drugsland

Pieter Tops en Jan Tromp Nederland drugsland recensie en informatie boek over de Nederlandse drugscriminaliteit. Op 6 oktober 2020 verschijnt bij Uitgeverij Balans het nieuwe boek van de Nederlandse journalisten Pieter Tops en Jan Tromp.

Pieter Tops en Jan Tromp Nederland drugsland Recensie en Informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van Nederland drugsland. Het boek is geschreven door Pieter Tops en Jan Tromp. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van dit nieuwe boek van de Nederlandse journalisten Pieter Tops en Jan Tromp.

Pieter Tops en Jan Tromp Nederland Drugsland Recensie

Nederlands drugsland

• Schrijvers: Pieter Tops, Jan Tromp (Nederland)
  • Soort boek: journalistiek boek, non-fictie
  • Uitgever: Balans
  • Verschijnt: 6 oktober 2020
  • Omvang: 268 pagina’s

Pieter Tops en Jan Tromp bij tv-programma OP1

Op donderdag 22 oktober 2020 zijn Pieter Tops en Jan Tromp te gast in het tv-programma OP1 om te vertellen over hun nieuwe boek over drugscriminaliteit in Nederland.

Flaptekst van het boek Nederland drugsland

Nederland is gidsland in meer dan kaas en tulpen. Er is een fascinerende schaduweconomie ontstaan die geleid wordt door mensen die zich onaantastbaar wanen. Drugsmiljarden vernevelen ergens in de schemer tussen onder- en bovenwereld, kwetsbare jongeren worden geronseld voor hand- en spandiensten en grof geweld is altijd dichtbij. Autoriteiten ontbreekt het aan macht en uithoudingsvermogen. Wat sommigen ook beweren, we kennen in Nederland geen war on drugs en die moet hier ook niet ontstaan. Tops en Tromp proberen de discussie buiten de sfeer van stammenstrijd te trekken. Ze betogen dat het verdienmodel van de drugscriminelen in Nederland kapot moet worden gemaakt. Tegelijk moet de nationale overheid zich voorbereiden op gecontroleerde vormen van legalisering van drugs.