Randi Fuglehaug – Vrije val

Randi Fuglehaug Vrije val recensie en informatie over deze nieuwe Noorse thriller. Op 26 maart 2021 verschijnt bij Uitgeverij Ambo | Anthos de Nederlandse vertaling van Fallesjuke de nieuwe thriller van de Noorse schrijfster Randi Fuglehaug..

Randi Fuglehaug Vrije val recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van de thriller Vrije val. Het boek is geschreven door Randi Fuglehaug. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van de nieuwe thriller van de Noorse schrijfster Randi Fuglehaug.

Randi Fuglehaug Vrije val Recensie

Vrije val

Fjorden-serie 1

• Schrijfster: Randi Fuglehaug (Noorwegen)
  • Soort boek: Noorse thriller
  • Origineel: Fallesjuke (2020)
  • Nederlandse vertaling: Neeltje Wiersma
  • Verschijnt: 26 maart 2021

Flaptekst van de thriller van Randi Fuglehaug

Vrije val van Randi Fuglehaug speelt zich af in het normaal zo rustige Fjordengebied in het westen van Noorwegen. Daar vindt een extreme sports-festival plaats. Een skydiveteam van vier vrouwen maakt een formatiesprong, en voor het oog van honderden mensen gaat de parachute van een van hen niet open. Politieonderzoek toont aan dat het geen ongeluk was.

Een van de aanwezigen in het publiek is Agnes Tveit, journalist bij de plaatselijke krant. Ze is een negenendertigjarige fastfoodliefhebber die het niet zo nauw neemt met ethische codes. Ze is geboren en getogen in Voss, en is na bijna twintig jaar in Oslo gewerkt te hebben weer naar haar geboortestreek teruggekeerd. Maar ze is bang dat dit een verkeerde beslissing was. Met haar vriend wilde ze op een rustigere plek een gezin stichten. Maar kinderen krijgen lukt niet, Fredrik wordt steeds gestrester en haar nieuwe baan blijkt saai. Dat verandert na het skydive-ongeluk. Agnes kent alle vier de vrouwen, en haar nieuwsgierigheid is gewekt. Wie wilde de vriendelijke Veslemøy Liland vermoorden, en waarom? Agnes realiseert zich dat de antwoorden op die vragen dichter bij haar eigen verleden liggen dan ze had durven vermoeden.

Met Vrije val blijft Randi Fuglehaug op verfrissende wijze weg van de harde Scandi-noir en richt ze zich op de cosy crime zoals we die kennen van Camilla Läckberg.