Ray Rombout – Het James Bond Boek

Ray Rombout Het James Bond Boek recensie en informatie over dit nieuwe filmboek. Op 13 november 2020 verschijnt bij Uitgeverij Lannoo dit boek over alle James Bond films, geschreven door Ray Rombout.

Ray Rombout Het James Bond Boek recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van Het James Bond Boek. Het boek is geschreven door Ray Rombout. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van dit boek over alles James Bond Films van de Vlaamse schrijver Ray Rombout.

Ray Rombout Het James Bond Boek Recensie

Alles wat je altijd al had willen weten over de James Bond films en alles wat je te weten kunt komen over de films zonder dat je er enig idee van had. Zo kun je de inhoud van Het James Bond boek van de Vlaamse schrijver Ray Rombout in het kort omschrijven. Minutieus beschrijft hij tot in de kleinste details alle inns outs van de volledige collectie van de vijfentwintig James Bond films die tot nu toe zijn verschenen.

Uitstekend en uiterst gedetailleerd, soms verrassend, naslagwerk van alle 25 James Bond films

Uiteraard is er aandacht voor alle acteurs, actrices, regisseurs en andere personen die betrokken waren bij de films. Maar het 400 pagina’s tellende boek bevat nog veel meer informatie. Er is aandacht voor de muziek, de meest opvallende stunts, de marketing en reclame, productie en de plekken waar de films zijn opgenomen. Bovendien waagt Ray Rombout zich aan waarderingen, wat ongetwijfeld discussie of onvrede oplevert. Klein minpuntje. Er is geen enkele foto opgenomen in het boek. Maar ondanks dat is dit boek een tot in het kleinste detail uitgevoerd James Bond naslagwerk dat zeker de liefhebbers zal bekoren en misschien wel onmisbaar is. Gewaardeerd met ∗∗∗∗ (uitstekend).

Het James Bond Boek

Van Dr. No tot Time to Die

• Schrijver: Ray Rombout (België)
  • Soort boek: filmboek, James Bond Boek
  • Uitgever: Lannoo
  • Verschijnt: 13 november 2020
  • Omvang: 400 pagina’s

Flaptekst van het boek over alle James Bond films

Met No Time to Die verschijnt de langverwachte 25ste James Bond-film, de vijfde en tevens laatste film met Daniel Craig. Hoog tijd voor een overzicht van bijna 60 jaar aan Bondmania. De figuur van James Bond, die als geniale geheim agent metafoor staat voor de wereldwijde strijd tegen het kwaad, heeft nog niets aan kracht moeten inboeten. Vele actiefilms zijn er schatplichtig aan en ook de filmindustrie heeft dankzij Bond begrippen mogen ontdekken zoals teaser, productplacement en tie-in.

Dit boek is het ultieme naslagwerk dat alle 007-films benadert vanuit de essentie, die James Bond zo uniek maakt: de plot, de acteurs, de stunts, de snufjes. Met extra aandacht voor de verdiensten en de blunders, voor het design en de muziek, de locaties en de productie. En dit alles in een strak vormgegeven gids, met scores, sterren en steekkaartjes.