Rob van Scheers – Utregse toestanden

Rob van Scheers Utregse toestanden recensie en informatie boek over de bestuursperikelen bij voetbalclub FC Utrecht. Op 14 mei 2020 verschijnt bij Uitgeverij De Kring dit boek van Rob van Scheers over de voetbalclub FC Utrecht.

Rob van Scheers Utregse toestanden recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van Utregse toestanden, Een koningsdrama in de Galgenwaard. Het boek is geschreven door Rob van Scheers. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van dit boek over de perikelen en onrust in de bestuurskamer van voetbalclub FC Utrecht, geschreven door Rob van Scheers.

Rob van Scheers Utregse toestanden Recensie

Dat FC Utrecht een voetbalclub is waar van oudsher met regelmaat veel reuring en onrust waar te nemen valt, zal voor voetbalvolgers geen verrassing zijn. Echter wat zich nu echt afspeelt in de bestuurskamer van menige profclub, blijft vaak een onbeantwoorde vraag. De Utrechtse journalist heeft zich verdiept in het onderwerp en een reconstructie gemaakt van een aantal decennia bestuursperikelen.

De onkunde, zelfoverschatting en verhalen te mooi om waar te zijn spatten van elke pagina af

Wat naar boven komt is een ontluisterend verhaal van onkunde en onfrisse machtstrijdjes tussen mannen die zich groter achten dan dat ze in werkelijkheid zijn. Enkele uitzonderingen daargelaten lijken ijdelheid, de wens om gezien te worden op de eretribune van een profclub veruit de belangrijkste drijfveer. De onkunde, het onvermogen, zelfoverschatting en verhalen die te mooi zijn om ooit waar te zijn spatten van elke pagina van dit vermakelijke voetbalboek af. Een aanrader voor wie wil weten wat zich in de geledingen van een voetbalclub afspeelt. Boeiend voor elke volger van het Nederlandse profvoetbal. Het boek is gewaardeerd met ∗∗∗∗∗ (zeer goed).

Utregse toestanden

Een koningsdrama in de Galgenwaard

• Schrijver: Rob van Scheers (Nederland)
  • Soort boek: voetbalboek
  • Uitgever: Uitgeverij De Kring
  • Verschijnt: 20 mei 2020
  • Omvang: 220 pagina’s

Flaptekst van het boek over FC Utrecht

Reconstructie van een verbijsterende, zwarte episode uit de 50-jarige clubgeschiedenis FC Utrecht: mooie club, roemrucht verleden. In 2007 bereikte de zogeheten Phanos-affaire zijn dieptepunt. Hoofdsponsor Phanos had grote plannen met de club: nieuw stadion langs de A2, verdubbelde begroting, en appartementen op de plek van de huidige Galgenwaard. Een deel van de fanatieke aanhang zag het wel zitten, maar de gemeente oordeelde: té ambitieus. Met name de Raad van Commissarissen moest het vervolgens ontgelden. Er volgde een heuse machtsstrijd: rechtszaak, bedreigingen, een ad interim voorzitter voor vier dagen, nachtelijk overleg op het stadhuis, de chaos was compleet.

Journalist Rob van Scheers reconstrueert de toestanden nauwgezet, op basis van interviews met betrokkenen en grondig archiefonderzoek. Utregse toestanden is een objectief, bloedstollend en uniek boek dat zich ook ver buiten Utrecht met rode oortjes laat lezen.