Rossella Migliaccio – Kleur je leven

Rossella Migliaccio Kleur je leven recensie en informatie over de praktische gids voor jouw persoonlijke kleurenpalet. Op 28 januari 2021 verschijnt bij Xander Uitgevers de Nederlandse vertaling van Armocromia, het boek over kleurgebruik van de Italiaanse kleurenexpert Rossella Migliaccio.

Rossella Migliaccio Kleur je leven recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van Kleur je leven, De praktische gids voor jouw persoonlijke kleurenpalet. Het boek is geschreven door Rossella Migliaccio. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van het nieuwe boek van de Rossella Migliaccio.

Kleur je leven is de Nederlandse vertaling van het door de Italiaanse imago-expert Rossella Migliaccio, oprichtster van het Italiaanse Imago Instituut. De ondertitel van het boek is: de praktische gids voor jouw persoonlijke kleurenpalet. En dat is precies waar het boek over gaat: hoe je de perfecte kleuren, het perfecte kleurenpalet voor jezelf en voor anderen kunt ontdekken. Ik vond het heel boeiend om te lezen hoe de opkomst van Technicolor in Hollywood films van grote invloed is geweest op imagostyling. Migliaccio geeft veel voorbeelden van films, waar je kunt zien hoe imago van Hollywood actrices en acteurs wordt versterkt met hun persoonlijke kleurenpalet.

De schrijfster begint met een uitgebreide uitleg van kleurenwetenschap en de geschiedenis daarvan – daarmee wordt meteen duidelijk, dat de juiste kleuren kiezen een echt vak is en niet iets wat je een beetje op gevoel kunt doen.

Het tweede deel van het boek gaat over het ontdekken van je eigen kleurenpalet. De schrijfster geeft uitleg over de verschillende kleurtypes en vertelt hoe een kleuranalyse in z’n werk gaat en hoe je die zelf zou kunnen doen, mits je de benodigde materialen in huis hebt daarvoor. Ze vertelt ook waar je op moet letten om je eigen kleurtype te bepalen: de ondertoon (warm of koel), de boventoon en de intensiteit spelen daarbij een belangrijke rol.

Het derde deel van het boek gaat uitgebreid in op de vier seizoenstype en hun subtypes en geeft advies over de juiste kleurkeuzes, zowel in kleding als in make-up en accessoires.

In het vierde deel van het boek komt de capsule garderobe aan bod: hoe je met minder kleding en meer combinatiemogelijkheden een praktische garderobe opbouwt. De schrijfster besteedt verder nog aandacht aan bepaalde favoriete kleuren zoals zwart en rood. Ze besteedt ook nog kort aandacht aan kleuren in interieurstyling en de keuze van kleuren in een digitale omgeving.

Rossella Migliaccio Kleur je leven recensie

Ik heb het boek Kleur je leven met ontzettend veel plezier en aandacht gelezen! Ik heb veel geleerd over kleuren, wat ik nog niet wist en het heeft mijn interesse ontzettend gewekt. Persoonlijk heb ik er al twee kleuren bij, die ik niet zelf bedacht zou hebben en ben ik geïnspireerd om meer over kleuren in styling en make-up te gaan leren. De wens van de schrijfster om met haar boek wat kleur in het leven van de lezer te brengen en tegelijkertijd kleurkeuzes helderder en simpeler te maken is wat mij betreft zeker uitgekomen.

Geslaagde inspiratie voor een betere en gevarieerdere toepassing van kleur in styling en make-up

Het boek heeft me ook laten zien, dat echt werken met kleuren helemaal niet eenvoudig is en dat het heel nauw luistert. De ene kleur is beslist de andere niet en er is heel veel mogelijk, ook qua kleurcombinaties. Kleur je leven is gewaardeerd met ∗∗∗∗ (uitstekend).

Recensie van Monique van der Hoeven

Kleur je leven

De praktische gids voor jouw persoonlijke kleurenpalet

• Schrijfster: Rossella Migliaccio (Italie)
  • Soort boek: levenskunst boek
  • Origineel: Armocromia (2019)
  • Nederlandse vertaling: Corine Guldie
  • Uitgever: Xander Uitgevers
  • Verschijnt: 28 januari 2021
  • Omvang: 304 pagina’s

Flaptekst van het boek van Rossella Miglaiccio

Kleuren zorgen er niet alleen voor dat je er stralend uitziet, met de juiste kleuren om je heen voel je je ook gelukkiger. Rossella Migliaccio is kleurenexpert en leert je met haar jarenlange ervaring alles over de werking en psychologie van kleuren en ze daagt je uit om jouw persoonlijke kleurenpalet te vinden.

Ontdek waarom rode lippenstift niet bij iedereen past, wat de regels en geheimen voor matchende patronen zijn, wat de perfecte kleur is voor je slaapkamer of kantoor, en hoe je voor eens en altijd afrekent met het gevoel dat je niets hebt om aan te trekken terwijl je een kast vol kleren hebt. De juiste kleuren maken je gelukkig en laten je stralen!