Sander Blom – Mythisch Drenthe

Sander Blom Mythisch Drenthe recensie en informatie boek met 50 volksverhalen, fabels en historie in tekst en beeld. Op 15 maart 2022 verschijnt bij uitgeverij Passage na Mythisch  Groningen het tweede boek van Sander Blom met volksverhalen. Deze keer staat de provincie Drenthe centraal.

Sander Blom Mythisch Drenthe recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van Mythisch Drenthe, 50 volksverhalen, fabels en historie in tekst en beeld. Het boek is geschreven door Sander Blom. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van het nieuwe boek over Drenthe van Sander Blom.

Sander Blom Mythisch Drenthe Recensie

Mythisch Drenthe

50 volksverhalen, fabels en historie in tekst en beeld

• Schrijver: Sander Blom (Nederland)
  • Soort boek: volksverhalen, foto’s
  • Uitgever: Passage
  • Verschijnt: 15 maart 2022
  • Omvang: 126 pagina’s
  • Prijs: € 22,50 – € 27,50
  • Uitgave: gebonden boek

Flaptekst van het boek met volksverhalen uit Drenthe

Na het succes van Mythisch Groningen komt Sander Blom dit voorjaar met een opvolger: Mythisch Drenthe. Ook deze provincie kent tal van bijzondere fabels, volksverhalen en historische anekdotes. Blom verzamelde ze op vijftig locaties verspreid over de hele provincie. Ze komen samen in een prachtig uitgevoerd boek, vol schitterende foto’s en verrassende verhalen.

Een prachtboek over Drenthe wordt dit, niet alleen voor de bewoners, maar zeker ook voor de talrijke bezoekers van deze avontuurlijke provincie. Van legendarische grensgeschillen tot verloren schatten. En van plaggenhutten tot hunebedden. Over heksen, reuzen en duivels. Alles komt met prachtige foto’s en opmerkelijke verhalen tot leven in Mythisch Drenthe. Bekende namen komen voorbij, zoals het meisje van Yde, Ellert en Brammert, Napoleon en Vincent van Gogh. Daarnaast ontdek je middels dit boek de grafheuvels in Drenthe, de Koloniën van Weldadigheid, het oorlogsvliegveld bij Norg en bijvoorbeeld de legende Tjakko. Net als bij het boek over Groningen nodigt deze uitgave de lezer nadrukkelijk uit er zelf op uit te trekken en al deze locaties en verhalen in de provincie te ontdekken.