Star Stable Soul Riders deel 2 De legende ontwaakt

Star Stable Soul Riders deel 2 De legende ontwaakt recensie en informatie nieuw paardenboek van Helena Dahlgren. Op 16 september2020 verschijnt bij Uitgeverij Kluitman het tweede Star Stable boek, geschreven door Helena Dahlgren.

Star Stable Soul Riders deel 2 De legende ontwaakt recensie en informatie

De populaire paardengame Star Stable is er nu ook in boekvorm. Dat maakt het een heel bijzonder event. Je kunt Star Stable spelen, filmpjes bekijken op YouTube en nu dus ook lezen! De legende ontwaakt is het tweede deel van deze spannende, magische trilogie.

De enorme missie van de Soul Riders

De vier Soul Riders zijn tegen de instructies in, allemaal hun eigen weg gegaan. Om hun geliefde viervoeters te zoeken of om meer informatie te vinden over de duistere, geheimzinnige meneer Sands. Zonder het te weten, zijn Lisa, Anne, Linda en Alex enorm krachtig. Maar, ze zijn ook ongetraind. En wat weten ze nu helemaal van de enorme missie die aan hun voeten ligt? Gaandeweg leren ze beetje bij beetje wat het betekent om een Soul Rider te zijn. Maar er zijn nog zoveel vragen.

Heel eerlijk gezegd, vond ik het eerste deel niet zo sterk. Het was aardig. En er zat precies voldoende spanning in om toch door te blijven lezen. Het tweede deel pakte ik dan ook met niet al te hoge verwachtingen op. Het begin vond ik nog steeds erg taai. Het is altijd de kunst als je een serie schrijft, om niet te veel in herhaling te vallen, maar je lezer wél zoveel te informeren dat je weer helemaal snapt waar het verhaal over gaat. Dat miste ik erg bij “De legende ontwaakt”. Je wordt overdonderd met een zooitje namen, plaatsen en gebeurtenissen, dat het nogal chaotisch en verwarrend is. Misschien is dat niet zo als je de boeken direct achter elkaar leest. Maar dat was in mijn geval niet.

Star Stable Soul Riders deel 2 De legende ontwaakt recensie

Toch komt het boek na ongeveer een derde wel lekker op stoom. De queeste wordt steeds duidelijker en spannender. De karakters krijgen meer vorm en structuur en dat komt het verhaal ten goede. Ze brengen ook een deel van de tijd samen door, wat het ook wat meer een geheel maakt. Soms is het heel leuk om in een verhaal te switchen van perspectief. In dit geval begint het boek daar mee, waardoor het erg versnipperd is en je als lezer geen tijd krijgt om te landen. Juist de interactie tussen de vier Soul Riders met elk hun eigen persoonlijkheid en krachten, is leuk om te lezen. Gelukkig zijn ze dus later samen. Het boek krijgt gelijk meer schwung en dynamiek.

Interactie tussen de Soul Riders zorgt voor een fijne dynamiek

Hoewel ik over het eerste deel niet zo te spreken was, en ik het begin van De legende ontwaakt niet zo sterk vond, ben ik uiteindelijk wel enthousiaster geworden. Een boek gebaseerd op één van de populairste paardengames (ter wereld? ), daar zit natuurlijk een hoop potentie in! Helemaal omdat je er ook nog Youtube filmpjes van kunt kijken. Ik ben blij dat die potentie uiteindelijk veel meer werd waargemaakt. De karakters gaan meer leven, er komt meer richting en structuur in het verhaal, waardoor het ook voor niet-spelers gewoon een leuk boek wordt. Het boek is gewaardeerd met ∗∗∗∗∗ (zeer goed).

• Schrijfster: Helena Dahgren (Zweden)
  • Soort boek: paardenboek voor kinderen
  • Leeftijd: 10+ jaar