Stefan Zweig – Het land tussen de talen

Stefan Zweig Het land tussen de talen recensie en informatie boek met reportages uit België. Op 1 februari 2022 verschijnt bij uitgeverij Van Oorschot de Nederlandse vertaling van de reportages die de Oostenrijkse schrijver Stefan Zweig schreef naar aanleiding een reis door België in 1902.

Stefan Zweig Het land tussen de talen recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van Het land tussen de talen, Reportages uit België. Het boek is geschreven door Stefan Zweig. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie over de inhoud van het boek met reportages uit België, naar aanleiding van een reis in 1902, geschreven door de Oostenrijkse schrijver Stefan Zweig.

Stefan Zweig Het land tussen de talen Recensie

Het land tussen de talen

Reportages uit België

• Schrijver: Stefan Zweig (Oostenrijk)
  • Soort boek: reporteges
  • Nederlandse vertaling: Els Snick
  • Uitgever: Van Oorschot
  • Verschijnt: 1 februari 2022
  • Omvang: 64 pagina’s
  • Prijs: € 15 – € 20
  • Uitgave: paperback

Flaptekst van het boek over België van Stefan Zweig

In de zomer van 1902 reisde Stefan Zweig voor het eerst naar België. Hij bezocht de mondaine badplaats Oostende en het verstilde Brugge. Aan zijn lange vriendschap met de Belgische dichter Emile Verhaeren kwam een einde door de Duitse bezetting in 1914. Tijdens de Eerste Wereldoorlog publiceerde Zweig reportages over Luik, Leuven en Antwerpen. Gaandeweg werd hij een overtuigd pacifist en later schreef hij over de slagvelden van Ieper, de inhuldiging van de Menenpoort en het oorlogstoerisme. In deze bundel zijn Zweigs fascinerende reportages, of portretten, van Oostende, Brugge, Luik, Leuven, Antwerpen en Ieper bijeengebracht, prachtig vertaald door Els Snick en al even mooi geïllustreerd door Koen Broucke. Het nawoord is verzorgd door Piet Chielens.