Taran Matharu Summoner 3 De Strijdmagiër Recensie

Taran Matharu Summoner 3 De Strijdmagiër Recensie Waardering en Informatie. In april 2018 is het deel 3 verschenen van de reeks fantasyboeken van de Engelse schrijver Taran Matharu bij Uitgeverij Van Goor. Op deze pagina kun je de Taran Matharu Summoner 3 De Strijdmagiër recensie waardering en informatie lezen.

Taran Hatharu De Strijdmagiër, het boek waar ik met smart op heb gewacht na de eerste twee delen van deze spannende, meeslepende trilogie. En ik ben niet teleurgesteld. De Summoner is zo’n trilogie waarbij de boeken alleen maar beter en beter worden.

Een gevecht tegen een Ork, eerzucht, politieke spelletjes en macht

Na te zijn verraden, zitten Fletcher en zijn vrienden gevangen in de ether. Geen mens, dwerg of elf kan daar overleven zonder bescherming,  dus ze zitten goed in de nesten. Ondertussen is de Witte Ork Khan bezig de gehele wereld die Fletcher kent en lief heeft, uit te roeien. De smerige politieke spelletjes die gespeeld worden, de  honger naar macht en de grote eerzucht van sommige families, helpen beslist niet mee om Khan tegen te houden. Samen met zijn vrienden en zijn dappere demonen Ignatius en Athena gaat Fletcher tot het uiterste om Khan te stoppen.

Bijzonder hoge spanningsboog die je aan het boek gekluisterd houdt

Soms heb je zo’n serie waarvan de boeken alleen maar beter en spannender worden. Wat mij betreft is Summoner er daar beslist één van. Matharu weet de spanning bijna constant loeihoog te houden. Gelukkig bouwt hij enkele “rustmomenten” in en zit er op de juiste plekken nog wat humor in. Al bevat de Strijdmagiër van het laatste niet al te veel. Het boek is behoorlijk grimmig en bloederig. Maar het weet ook te verwonderen. De vele demonen en bijzondere wezens die Matharu creëert, komen tijdens het lezen haast tot leven. Hij weet de intriges en de enorme veldslag prachtig te vertellen. Het belang van de strijd, vrede tussen mensen, elfen en dwergen weet hij zo sterk neer te zetten, dat je in elke vezel het belang van deze oorlog voelt. Een stevige Young Adult Fantasy waarbij vooral veel strijd wordt geleverd. Matharu weet de hoofdrolspelers dusdanig veel karakter en persoonlijkheid te geven, dat je volledig meegezogen wordt in hun strijd. Je rouwt mee met hun verliezen, bijna tot tranen toe, en waant je haast zelf in de frontlinies van het gevecht.  Een aanrader voor elke fantasy liefhebber. Taran Hatharu Summoner 3 De Strijdmagiër is gewaardeerd met ★★★ (uitstekend).

Taran Matharu – Summoner 3 De Strijdmagiër

• Titel: De Strijdmagiër, Summoner 3
  • Schrijver: Taran Matharu (Engeland)