Alexandra Penrhyn Lowe Leeuwenhart Recensie ★★

Op 13 februari 2018 van Alexandra Penrhyn Lowe Leeuwenhart verschenen bij Uitgeverij A.W. Bruna, het vierde deel van de reeks boeken De laatste wachter. Op deze pagina kun je de Alexandra Penhryn Lowe Leeuwenhart recensie waardering en boekbespreking lezen.

Alexandra Penrhyn Lowe Leeuwenhart Recensie De Laatste Wachter 4

Alexandra Penrhyn Lowe Leeuwenhart Recensie

Leeuwenhart is het lang verwachte slotdeel uit de Laatste Wachter serie. Oorspronkelijk zou het eind 2017 uitkomen, maar de lancering werd uitgesteld. Het valt me wat zwaar deze recensie te schrijven, omdat ik niet helemaal weggeblazen werd door dit slotdeel, zoals ik wel had gehoopt. Iemands werk beoordelen is het makkelijkste wat er is, zeker als het bevalt. Maar als dat niet zo is, én je weet de vinger (nog) niet helemaal op de zere plek te leggen… dat is een stuk lastiger.

Strijd en een onvermijdelijke lot

Eveline kan niet anders dan de strijd met de Broeders van Belial aan gaan. Na het verlies van haar vriendin Cleo, keert ze alleen terug in het huis van haar opa en oma. Waar ze zich ongeveer een jaar verschuilt, verlamt door verdriet en gewoon niet weten wat te doen. Ondertussen, min of meer buiten haar blikveld, lijkt de wereld in brand te staan. Uiteindelijk ontwaakt ze uit deze apathische toestand en besluit haar onvermijdelijke lot tegemoet te gaan.

Leeuwenhart mist wat spectaculaire onthullingen

Van een slotdeel heb ik altijd best wel wat verwachtingen. Het boek waarin eindelijk onthult gaat worden hoe het nu precies zit met alle verborgen motieven, het boek waarin ik als lezer liefst weggeblazen wordt door onvoorziene gebeurtenissen en waarbij de puzzelstukjes onverwacht op hun plek vallen. Ik denk dat het dan ook precies dát is wat ik heb gemist in Leeuwenhart. Ja, er is één puzzelstuk wat nog een wat onverwachte twist geeft aan het einde, maar verder is het wat veel van hetzelfde. Het geheel doet bijna wat rommelig aan, wat te weinig doordacht. Of misschien juist wel te veel. Ik kon de beweegredenen van Eveline niet altijd echt geloven. Ik had gehoopt dat er dingen uitgelegd zouden worden die boek na boek geheim waren gebleven, zoals de dingen die Azer nooit mocht vertellen. Maar het blijft een beetje duister, alsof de schrijfster zelf eigenlijk ook het waarom daarvan niet wist. Het is absoluut geen slecht boek, daarmee zou ik het tekort doen. Ik had alleen gehoopt op wat meer spectaculaire onthullingen in plaats van een hele serie aan gevechten.

Leeuwenhart is het enigszins teleurstellende slot van De laatste wachter

Het liefst ben ik vol lof over elk boek dat ik lees. Je hebt het tenslotte wel over een soort van kindje van iemand anders, waar vaak hard aan is gewerkt, en waarvan ik me kan voorstellen dat het spannend is om het de wereld in te slingeren. Leeuwenhart is jammer genoeg niet het spectaculaire slot waar ik op had gehoopt. Desondanks zou ik het toch aanraden om te lezen, als je de eerste drie delen hebt verslonden. Je moet toch weten hoe het af loopt! En het geeft ook best wat leesplezier. Er zijn alleen misschien wat kansen blijven liggen. Alexandra Panrhyn Lowe – Leeuwenhart is gewaardeerd met ★★★★ (goed).

Recensie: Jolien Dalenberg

Leeuwenhart

De laatste wachter boek 4

• Schrijfster: Alexandra Penrhyn Lowe (Nederland)
  • Soort boek: avonturenboek, fantasy boek, YA-boek
  • Leeftijd: 15+ jaar
  • Uitgever: A.W Bruna
  • Verschijnt: 13 februari 2018
  • Prijs: € 14,99
  • Waardering★★★★ (goed) Jolien Dalenberg

Flaptekst Alexandra Penrhyn Lowe Leeuwenhart

Er is geen weg terug voor Eveline Sevenster – ze moet de strijd aangaan met een onverslaanbare vijand: de onsterfelijke Broeders van Belial. Zonder hun zielen zijn ze gevaarlijker en machtiger dan ooit, en onder aanvoering van hun nieuwe leider ronselen ze tieners van over de hele wereld voor hun genootschap. Wie zich niet bij hen wil aansluiten, sterft. De balans tussen goed en kwaad is compleet verstoord en demonen razen over de aarde, zaaien dood en verderf en nestelen zich in de lichamen van tienduizenden onschuldige mensen. De bezetenheid neemt wereldwijd epidemische vormen aan. De aarde stevent in een spiraal van toenemend geweld af op haar ondergang. Uitverkoren met het zwaard van Jeanne d’Arc, is Eveline aangewezen om de wereld te redden. Maar… is ze klaar voor deze taak?

Alexandra Penrhyn Lowe De laatste Wachter 3 Nachtrijder Recensie

Toen ik De Laatste Wachter 3 uit had, was ik toch wat teleurgesteld. Waarom weet ik niet, maar ik ging er volledig vanuit dat het een trilogie was. En dan is het flink balen, zo’n open einde. Maar ook een heel goed teken dat het een serie is waarbij je dolgraag verder wilt lezen! Het plezier dat een andere creatie van Penrhyn Lowe, Het Huis Anubis, me gaf, bracht me er toe om  De Laatste Wachter Serie te gaan lezen. Eveline Sevenster is er in deel één en twee achter gekomen dat ze een Wachter is…lees verder >