Anna Enquist – Sloop

Anna Enquist Sloop recensie en informatie over de inhoud van deze nieuwe Nederlandse roman. Op 14 december 2021 verschijnt bij uitgeverij De Arbeiderspers de nieuwe roman van Anna Enquist.

Anna Enquist Sloop recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van de roman Sloop. Het boek is geschreven door Anna Enquist. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van de nieuwe roman van de Nederlandse schrijfster Anna Enquist.

Anna Enquist Sloop Recensie

Sloop

• Schrijfster: Anna Enquist (Nederland)
  • Soort boek: Nederlandse roman
  • Uitgever: De Arbeiderspers
  • Verschijnt: 14 december 2021
  • Omvang: 296pagina’s
  • Prijs: € 20 – € 25
  • Uitgave: gebonden boek / ebook

Recensie en waardering van de roman

• Alice Augustus is componist. Een vrouw in de muziekwereld die gedomineerd door mannen. Desondanks krijgt ze succes. Maar wat gebeurt er met het succes als ze een kind krijgt. In de haar nieuwe roman Sloop vertelt Anna Enquist het indringende verhaal van de keuzes waarvoor een vrouw komt te staan in een door mannen gedomineerde wereld. Hoe moeilijk het is om te creëren in deze machtsverhoudingen en hoe weinig begrip en ruimte er blijkt te zijn om dit als vrouw te kunnen doen. Sloop is een aangrijpende roman met een feministisch karakter zonder dat het een pamflet is. Juist daarin ligt de kracht van het boek. Geschreven in de mooie stijl en met een gelaagdheid die het werk Enquist zo kenmerkt is het een boeiende roman die weer een groot lezerspubliek verdient.  (Allesoverboekenenschrijvers.nl, ∗∗∗∗)

Flaptekst van de nieuwe roman van Anna Enquist

Componiste Alice Augustus, enig kind in een kil gezin, heeft van het Koninklijk Symfonie Orkest de opdracht gekregen tot het vervaardigen van een stuk voor groot orkest ter gelegenheid van het aanstaande jubileum. Ze verkeert op het toppunt van haar kunnen en haar artistieke ambities drijven haar tot misschien wel een magnum opus. Ze wordt beschouwd als een belangrijk componist, maar vrijwel niemand weet dat ze onder pseudoniem haar geld verdient met het schrijven van platvloerse reclamedeuntjes. Wat ook niet helpt: het meezeulen van een moeilijke jeugd en een woelig liefdesverleden. En ondertussen tikt en dwingt de tijd. Alice Augustus is bijna veertig een heeft een knellende kinderwens.