Antti Tuomainen – De elandparadox

Antti Tuomainen De elandparadox recensie en informatie over de inhoud van de Finse thriller. Op 1 oktober 2022 verschijnt bij uitgeverij Prometheus de Nederlandse vertaling van Hirvikaava de nieuwe misdaadroman van de Finse schrijver Antti Toumainen.

Antti Tuomainen De elandparadox recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van de Finse thriller De eleandparadox. Het boek is geschreven door Antti Tuomainen. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van de nieuwe misdaadroman van de Finse schrijver Antti Tuomainen.

Antti Tuomainen De elandparadox Recensie

De elandparadox

• Schrijver: Antti Tuomainen (Finland)
  • Soort boek: Finse thriller, misdaadroman
  • Origineel: Hirvikaava (2021)
  • Nederlandse vertaling: Anton Havelaar
  • Uitgever: Prometheus
  • Verschijnt: 1 oktober 2022
  • Omvang: 272 pagina’s
  • Prijs: € 22,50 / € 13,99
  • Waardering: ∗∗∗∗ (uitstekend)

Flaptekst van de nieuwe thriller van Antti Toumainen

Misdaad, liefde en de grootste eland van Finland. Kan wiskunde de oplossing zijn? Verzekeringswiskundige Henri Koskinen heeft net de balans gevonden in zijn leven en het beheer over zijn pretpark, wanneer een onverwachte bezoeker alles op zijn kop zet. Waarom duikt deze man uit het verleden plots weer op? Helaas blijkt dit pas het begin van de problemen. Meer moeilijkheden ontstaan wanneer het bedrijf dat Henri’s pretparkapparatuur levert wordt overgenomen door een zeer louche trio. Om eigenaardige redenen weigeren ze het nieuwe Elandspringapparaat aan Henri te verkopen, terwijl dat juist essentieel is voor de hoofdattractie van het pretpark. Tot overmaat van ramp bereikt ook Henri’s relatie met kunstenares Laura Helanto een breekpunt. Om dit alles tot een goed einde te brengen moet Henri nauwkeuriger rekenen dan ooit – en voor elke berekening moet hij tot het uiterste gaan.

Antti Tuomainen De haasfactor RecensieAntti Tuomainen (Finland) – De haasfactor
Finse thriller
Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)