Bas Haan – Lenoir

Bas Haan Lenoir recensie en informatie over de inhoud van de nieuwe Nederlandse thriller. Op 15 juni 2021 verschijnt bij uitgeverij Ambo | Anthos de eerste thriller van onderzoeksjournalist en schrijver Bas Haan.

Bas Haan Lenoir recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van de Nederlandse thriller Lenoir. Het boek is geschreven door Bas Haan. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van de  debuutthriller van de Nederlandse journalist en schrijver Bas Haan.

Bas Haan Lenoir Recensie

Lenoir

• Schrijver: Bas Haan (Nederland)
  • Soort boek: Nederlandse thriller
  • Verschijnt: 15 juni 2021
  • Omvang: 328 pagina’s
  • Waardering redactie: ∗∗∗∗ (uitstekend)

Recensie en waardering van de thriller

• “Bas Haan is een bekende onderzoeksjournalist. Hij heeft inmiddels een aantal spraakmakende zaken over het voetlicht gebracht. Nu heeft hij zich gewaagd aan zijn eerste thriller en met verve. Rotterdam de stad waar hij al decennia woont is de stad waar het boek zich afspeelt. De thriller heeft een spannende plot waarbij onderlinge relaties tussen de belangrijkste figuren een zwaarwegende rol spelen. Vernuftig ontwikkelt zich het verhaal met zo nu en dan originele plotwendingen. Haan heeft wel zon nu en dan de neiging om iets te veel uit te leggen. De oorsprong zal zijn journalistieke achtergrond zijn. Maar echt bezwaarlijk is het niet. Al met al heeft Bas Haan een spannende eerste Rotterdam thriller geschreven die het lezen waard is.” (Allesoverboekenenschrijvers.nl, ∗∗∗∗)

Flaptekst van de thriller van Bas Haan

In de thriller Lenoir van Bas Haan komt coldcaserechercheur Jacob Lenoir bij bewustzijn met een pistool in zijn hand. Naast hem ligt zijn zwager, vermoord. Is Lenoir zelf de dader? In Lenoir van Bas Haan rijst de vraag: Wat als moord de enige weg is naar gerechtigheid?

De Rotterdamse hoofdinspecteur Lenoir komt met een pistool in zijn bebloede hand bij bewustzijn. Naast hem ligt topadvocaat Danny Vos, zijn zwager, met een kogelgat in zijn hoofd. Lenoir kan zich niets herinneren. Is hij de moordenaar? Normaal is hij degene die in coldcasezaken op moordenaars jaagt, met eindeloos veel geduld en volharding, om nabestaanden hun langgewenste antwoorden te geven en de daders op te sluiten. Hij heeft zich net vastgebeten in de eerwraakzaak van de vermoorde Naima Farah, waarin een oude bekende van hem als mogelijke hoofdverdachte opduikt. Maar nu zit justitie opeens achter hem aan en stapelt het bewijs tegen Lenoir zich op.

Ondertussen raakt hij steeds verder verstrikt in een web waarin alles samenkomt: zijn nieuwe coldcase; een dubieuze officier van justitie; een criminele jeugdvriend; oude en nieuwe criminele netwerken; zijn eigen verleden; en de moord waarvan hij zelf verdachte is.