Vrouwe Middernacht

Cassandra Clare Vrouwe Middernacht Recensie

Cassandra Clare Vrouwe Middernacht Recensie. Vrouwe Middernacht is het eerste deel van een nieuwe serie van schrijfster Cassandra Clare. Na haar succesvolle serie De Kronieken van de Onderwereld, start Clare een nieuwe serie getiteld De Duistere Machten. Een serie waarin het bijzondere en normale met elkaar verweven zijn.

Cassandra Clare Vrouwe Middernacht is een zeer veelbelovende start !

Ok, ik beken. Ik heb een grote voorliefde voor Young Adult fantasy boeken. Dus toen Vrouwe Middernacht van uitgeverij Moon op mijn bureau lag, maakte mijn lezershart een sprongetje. Kronieken van de Onderwereld heb ik nooit gelezen, dit was mijn eerste kennismaking met Cassandra Clare. Ze neemt ruim de tijd om de wereld te schetsen, de personages te introduceren. Julian en Emma zijn naast jarenlange, beste vrienden, ook Parabatai. Een Parabatai geeft je bijzondere krachten en staat altijd aan je zij. Er is alleen een maar: tussen Parabatai is romantische liefde verboden. Maar waarom? En wat voor consequenties heeft dat voor Julian en Emma? In Vrouwe Middernacht vechten ze om de ware toedracht in een gruwelijk complot te onderzoeken, waardoor velen het leven laten. Mensen en on-menselijken. Spannend en intrigerend. Een veelbelovend begin van deze serie.

Uitstekend uitgewerkte personages kleuren Vrouwe Middernacht

Het eerste deel van De Duistere Machten komt wat langzaam op gang. Cassandra Clare neemt de tijd om je mee te nemen in de wereld van schaduwjagers, elfen, demonen en gewone mensen. Het kostte me even wat moeite om er in te komen, maar al gauw had ze mijn aandacht te pakken. De personages hebben zo veel lagen, ze zijn fantastisch uitgewerkt. Al lezende leer je ze beter en beter kennen. Ze hebben hun mooie en minder mooie kanten. Menselijk en bovenmenselijk. Ze geven het boek alle kleuren van de regenboog. De liefde speelt een grote rol. Liefde voor familie, voor vrienden, voor geliefden. De liefde in al haar vormen. Van zinderend mooi naar inktzwart lelijk. Het bepaalt de keuzes die de personages maken in hun ontrafeling van het duistere complot. Het spannende verhaal en de personages die je gaat beschouwen als je vrienden, maken Vrouwe Middernacht een ijzersterk boek.

Eindoordeel De Duistere machten deel 1 Vrouwe Middernacht

Ondanks het wat langzame begin, had het boek van Cassandra Clare Vrouwe Middernacht mij in haar greep. Ik kon het boek moeilijk terzijde leggen en wilde eigenlijk geen afscheid nemen van Emma, Julian en de andere personages. Dan heb je als schrijver wel iets goed gedaan. Met oog voor detail, een fijne schrijfstijl en gewoon een heel spannend verhaal, vangt Cassandra Clare je aandacht. Eenmaal te pakken, laat ze je niet meer los. Kom maar op met deel twee! Een +++++ (uitstekend) boek.

Cassandra Clare Vrouwe Middernacht RecensieDe Duistere Machten deel 1 Vrouwe Middernacht

• Schrijver: Cassandra Clare (Verenigde Staten)
  • Soort boek: fantasyroman, young adult thriller
  • Origineel: Lady Midnight (2016)
  • Uitgever: Moon
  • Verschenen: december 2016
  • Omvang: 704 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Prijs: €22,50 / €9,99
  • Inhoud boek: Vijf jaar na de gebeurtenissen in Stad van Hemelse Vlammen is Emma Carstairs niet langer een rouwend meisje, maar een jonge vrouw die vastberaden is te ontdekken wie haar ouders heeft vermoord. Samen met haar parabatai, Julian Blackthorn, patrouilleert ze door de straten van Los Angeles, waar ze een demonisch complot onderzoeken. Dit is Emma’s kans om wraak te nemen en antwoorden te vinden. Wie heeft haar ouders werkelijk vermoord? En waarom verbiedt de wet van schaduwjagers liefde tussen parabatai?
  • Oordeel redactie: +++++ (uitstekend) Jolien Dalenberg