Nieuwe Thrillers Augustus 2017 Recensie Informatie Overzicht

Nieuwe Thrillers Augustus 2017. Op deze pagina is het overzicht gemaakt van Nieuwe Thrillers augustus 2017 recensie informatie boekbesprekingen en bestelmogelijkheden. Het betreft zowel nieuwe Nederlandstalige thrillers als nieuwe thrillers in Nederlandse vertaling die in augustus 2017 verschijnen.

Nieuwe Thrillers Augustus 2017 Recensie Informatie

Naast informatie over de verschillende uitgaves van de nieuwe thrillers augustus 2017, kun je links vinden naar uitgebreide boekbesprekingen, recensies en beoordelingen. Ook kun je bestelinformatie vinden van de thrillers.

< Thrillers Juli | Overzicht | Thrillers September >

Overzicht van Nieuwe Thrillers Augustus 2017 Recensie Informatie

Het overzicht van nieuwe thrillers augustus 2017 is alfabetisch op naam van de schrijver of schrijfster ingedeeld. De links op de pagina verwijzen naar uitgebreide gegevens, de recensie en informatie over bestellen van de nieuwe thrillers.

Friedrich Dürrenmatt - De rechter en zijn beulDe rechter en zijn beul

• Schrijver: Friedrich Dürrenmatt  (Zwitserland)
  • Soort boek: misdaadroman, psychologische roman
  • Origineel: Der Richter und sein Henker (1952)
  • Nederlandse vertaling: Ria van Hengel
  • Uitgever: Athenaeum – Polak & Van Gennep
  • Verschijnt: 15 augustus 2017
  • Omvang: 136 pagina’s
  • Prijs: € 17,50 / € 9,99
  • Inhoud boek: De rechter en zijn beul lijkt een klassieke misdaadroman: er is een misdaad gepleegd en er wordt onderzoek gedaan, en aan het eind van het boek weet de lezer wie de dader is. Maar van meet af aan deugt het onderzoek niet: de commissaris blijkt gaandeweg alle achtergronden al te kennen – en hij weet ook al snel wie de dader is. Hij laat zijn collega’s vervolgens alleen maar verder speuren omdat hij iets wil rechtzetten, een rekening wil vereffenen. Hij wil een ‘gerechtigheid’ bewerkstelligen die hij langs de legale weg onmogelijk kan bereiken. De misdaadromans van Dürrenmatt volgen het klassieke schema van het genre, maar stijgen daar ver bovenuit door hun ironische, vaak cynische toon en hun filosofische en maatschappijkritische inhoud.

Camilla Läckberg Heks Recensie Fjällbacka-thriller deel 10Heks

Fjällbacka-thriller deel 10

• Schrijfster: Camilla Läckberg ♀ (Zweden)
  • Soort boek: Fjällbacka-thriller, Zweedse thriller
  • Origineel: Häxan
  • Nederlandse vertaling: SVIN
  • Verschijnt: 24 augustus 2017
  • Omvang: 656 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook / Dwarsligger
  • Prijs: € 22,99 / € 12,99
  • Inhoud thriller: Heks is de nieuwste thriller van Camilla Läckberg, een van de bestverkopende Zweedse thrillerauteurs. Wereldwijd zijn er al meer dan 20 miljoen exemplaren van haar Fjällbacka-serie verkocht. Wanneer een jong meisje van een boerderij net buiten Fjällbacka verdwijnt, denkt men meteen aan een oude zaak. Dertig jaar geleden verdween daar namelijk een vierjarig meisje dat later werd teruggevonden – vermoord. Destijds werden twee tienermeisjes beschuldigd van deze moord; de een leidt sindsdien een teruggetrokken bestaan in Fjällbacka en de ander is een beroemde actrice die even is teruggekeerd. Patrik Hedström acht de kans klein dat er een verband is tussen de verdwijningen, maar moet de mogelijkheid tóch onderzoeken, daarbij bijgestaan door schrijfster Erica Falck. Hoe dieper ze in de zaak verwikkeld raken, hoe meer ze zich realiseren dat deze ver teruggaat in de geschiedenis. Het verhaal gaat namelijk dat een vrouw die in de zeventiende eeuw werd beschuldigd van hekserij meerdere gezinnen vervloekt had.

Unni Lindell Ik weet waar je woont recensieIk weet waar je woont

• Schrijfster: Unni Lindell (Noorwegen)
  • Soort boek: Noorse thriller, politiethriller
  • Origineel: Jeg vet hvor du bor
  • Nederlandse vertaling:
  • Uitgever: Uitgeverij Q
  • Verschijnt: augustus 2017
  • Omvang: 400 pagina’s
  • Prijs: € 19,99 / € 11,99
  • Inhoud boek: Vijftien jaar geleden verdween de zes jaar oude Thon uit een volkstuin in Oslo. De zoon van de eigenaar van de volkstuinen was lang in beeld als verdachte, maar er is nooit voldoende bewijs gevonden. De zaak is nooit opgelost. Inspecteur Marian Dahle is net terug van verlof om bij te komen van een trauma, als ze van Cato Isaksen de opdracht krijgt de cold case weer te openen. Terwijl ze op onderzoek uitgaat, wordt ook een onderzoek opgezet naar een nieuwe, brute zaak. Hebben de twee zaken met elkaar te maken? Marian voelt dat er iets niet klopt, of maakt de drank haar paranoïde…? Niets is wat het lijkt.
  • Recensie en oordeel: Nog niet gelezen door de redactie

Mike Nicol Machtsvertoon RecensieMachtsvertoon

• Schrijver: Mike Nicol(Zuid-Afrika)
  • Soort boek: misdaadroman, Zuid-Afrikaanse thriller
  • Origineel: Power Play
  • Nederlandse vertaling: Ton Heuvelmans
  • Uitgever: De Geus
  • Verschijnt: 22 augustus 2017
  • Prijs: € 19,99 / € 11,99
  • Inhoud boek: Krista Bishop runt een beveiligingsservice voor vrouwen. Dan krijgt ze een opdracht van de geheime dienst waar ze geen nee tegen kan zeggen: het beveiligen van twee Chinese zakenlieden. Deze Chinezen proberen de macht over te nemen in de lucratieve illegale handel van de abalone, een lokale zeldzame zeevrucht die zeer gewild is in China. Kaapstadse bendeleiders zitten niet op een overname van die handel te wachten. Voor hen betekent de abalone macht, geld, drugs en wapens. Ook zij willen hulp van Krista – niemand is zo goed als zij. En dan is de abalone-oorlog opeens overal… zelfs in haar eigen achtertuin.