Siggi en de Vikingen De vloek van Freya

Siggi en de Vikingen De vloek van Freya recensie

Siggi en de Vikingen De vloek van Freya recensie. De vloek van Freya is het eerste deel van een nieuwe serie geschreven door Elisabeth Mollema. De serie heeft de naam Siggi en de Vikingen gekregen en gaat over de nieuwsgierige en ietwat aparte Viking Siggi. Apart, want Siggi houdt niet van vechten. Terwijl echte Vikingen toch niets liever lijken te doen dan dat!

Maak kennis met grappige en bijzondere personages in De Vloek van Freya

Dit eerste deel van Siggi en de Vikingen De vloek van Freya is een grappig begin van een nieuwe serie. Het speelt zich af op het eiland van de Vikingen, waar ze al jaren wonen. Ze komen er dankzij de geheimzinnige vloek van Freya maar niet van af. Siggi probeert het raadsel van de vloek op te heffen, zodat ze naar het vasteland kunnen. Gaandeweg maak je kennis met de verschillende bewoners van het eiland. Als klap op de vuurpijl is daar tante Brunhilde. Zij heeft een wel zeer bijzondere hobby: kralenkettingen rijgen van dode insecten.  En zo zijn er nog meer grappige en bijzondere personages die het boek een levendig karakter geven. De dames houden wel van een potje vechten. De slaven Slungel en Sip doen hun naam eer aan. Echt snugger zijn ze niet. Ze zitten Siggi (bedoeld en onbedoeld) behoorlijk dwars bij het opheffen van de vloek.

Passende illustraties bij een aansprekend verhaal

Wat me opviel in De vloek van Freya, was hoe zeer de illustraties van Eliane Gerrits aansluiten bij het verhaal dat Elisabeth Mollema op papier heeft gezet. Grappige, levendige tekeningen die net als het verhaal erg tot de verbeelding spreken. Het verhaal en de tekeningen versterken elkaar enorm. Mollema weet heel goed een toon te treffen die kinderen zal aanspreken. Een slimme jongen, wat dommige slaven die hem tegenwerken en een handvol losgeslagen Vikingen zijn uitstekende ingredienten om kinderen geboeid te houden. Het taalgebruik ik krachtig, kort en eveneens doorspekt met humor.

Eindoordeel Siggi en de Vikingen De vloek van Freya

Het eerste deel van deze serie zal kinderen uit de doelgroep (zeven tot negen jaar) zeker aanspreken. Helder taalgebruik, grappige situaties, en een spannende missie, dat zijn de elementen van De vloek van Freya. Een avontuur met veel humor. Een +++++ (zeer goed) boek.

Recensie Siggi vloek van FreyaSiggi & de Vikingen – De vloek van Freya

Siggi & de Vikingen, deel 1

• Schrijver: Elisabeth Mollema (Nederland)
  • Illustraties: Eliane Gerrits
  • Soort boek: kinderboek, humoristisch avonturenboek
  • Leeftijd: 7+ jaar
  • Uitgever: Moon
  • Verschenen: januari 2017
  • Omvang: 256 pagina’s
  • Uitgave: Gebonden Boek / Ebook
  • Prijs: €14,99 / €7,99
  • Inhoud boek: De Vikingen op het eiland waar Siggi woont, leven er al eeuwen. Het eiland is vervloekt door Freya. Iedereen die probeert weg te varen, komt in een verschrikkelijke storm. Siggi is vastberaden om de vloek van Freya op te lossen. Dat valt nog niet mee, want veel hulp van zijn vrienden krijgt hij niet. Die zijn veel te druk met stoeien, honing eten en rare drankjes brouwen. En dan wordt zijn werk ook nog voortdurend gesaboteerd. Gaat het hem ooit lukken?
  • Oordeel redactie: +++++ (zeer goed) Jolien Dalenberg