Cilla en Rolf Börjlind Koudvuur Recensie

Cilla en Rolf Börjlind Koudvuur recensie waardering en informatie over de nieuwe Rönning & Stilton thriller. Op 15 januari 2019 verschijnt bij Uitgeverij A.W. Bruna de nieuwe Zweedse thriller van het schrijversduo Cilla en Rolf Börjlind Koudvuur.

Koudvuur is inmiddels al weer het vijde deel in de series Rönning & Stilton thrillers van het Zweedse schrijversduo Cilla en Rolf Börjlind. Inmiddels behoren ze tot de top van de Scandinavische misdaadschrijvers. Dat is dan ook geen verrassing gezien de kwaliteit van deze originele reeks thrillers. Ook Koudvuur is weer een uitstekende thriller.

Sterke voortzetting van een uitstekende thrillerreeks

Alle bijzondere karakters die ook in de vorige boeken een belangrijke rol speelden, geven ook nu weer acte de presence. Natuurlijk Olivia Rönning die wel erg intensief betrokken raakt bij de verdachte van een aanslag waarbij een openbaar aanklaagster, haar man en kinderen worden getroffen. Poltiechef Mette is ook bij deze zaak betrokken. Sterker nog het zal de laatste zijn voor zij met pensioen gaat.

Tom Stilton is in Thailand. Samen met zijn vriendin Luna is hij op bezoek in het retraitecentrum van zijn halfzus. Stilton probeert met zichzeld in het reine te komen na een traumisch gebeurtenis, wat het slecht lukt. Uiteindelijk krijgt hij via Mette het verzoek contact op te nemen met een zwaar verminkte Zweedse vrouw die zich ook in Thailand is. Zij verzoekt hem op zoek te gaan naar een mysterieuze Zweedse man die zich ergens in de binnenlanden van Thailand bevindt.

Boeiende hoofdpersonen en een spannend plot

De verhaallijnen lijken in eerste instantie niets met elkaar te maken te hebben. Toch worden ze bij elkaar gebracht. Zij het wellicht enigszins geforceerd. Desalniettemin is ook Koudvuur weer een uitstekend geschreven, spannende Zweedse thriller. De boeiende hoofdpersonen en het verzorgd geschreven verhaal zullen de liefhebber van de Scandinavische thriller zeker niet teleurstellen. Cilla en Rolf Börjlind is gewaardeerd met ∗∗∗∗ (uitstekend).

Cilla en Rolf Börjlind – Koudvuur

Rönning & Stilton thriller

• Titel: Koudvuur