De Paepe & Depuydt Highway 245 Recensie ★★★

Highway 245 is de vierde thriller van Vlaamse schrijversduo Herbert De Paepe en Els Depuydt. De hiervoor verschenen Swartwater trilogie werd zelfs genomineerd voor de Gouden Strop. De nieuwe thriller Highway 245 staat volledig los van de voorgaande boeken. Op deze pagina kun je de De Paepe & Depuydt Highway 245 recensie waardering en informatie vinden.

De Paepe & Depuydt Highway 245 Recensie

De Paepe & Depuydt Highway 245 Recensie ★★★

De Vlaamse Emma Mangelschodts reist in juli 2017 vol verwachtingen naar Californië om hier als au pair aan het werk te gaan bij een gezin met twee kinderen. Met hoge verwachtingen aan haar reis begonnen en in de verwachting zich te kunnen onderdompelen in luxe en rijkdom , blijkt ze terecht te komen in zinderende hitte van het platteland. En vooral de vrouw des huizes blijkt zich op sommige momenten onaangenaam en agressief te gedragen.

Een vete tussen twee dorpen in de zinderende Californische hitte

Desondanks raakt Emma gefascineerd door de twee dorpen in het gebied Woodlake en Pinehurst waarvan de bewoners een soort van koude oorlog met elkaar voeren. Geweven door het verhaal van Emma wordt de geschiedenis verteld van een vrouw uit Ierland die in Noord-Ierland op zoek gaat naar haar vader en in het geweld van de jaren 80 terecht komt. Uiteraard komen beide verhalen uiteindelijk bij elkaar en culmineert het verhaal zich in een gewelddadige en door vuur en hitte verzengende apotheose.

Helaas halen De Paepe & Depuydt niet helemaal het niveau van hun voorgangers. Ondanks dat ook deze thriller prima geschreven is doet het plot enigszins gekunsteld aan. Desondanks is Highway 245 toch een plezier om te lezen en lijken de auteurs de actualiteit van de bosbranden in Californië goed te hebben voorzien. De thrillers De Paepe & Depuydt Highway 245 is gewaardeerd met ★★★★★ (zeer goed).

Highway 245

• Schrijvers: Herbert De Paepe, Els Depuydt (België)
  • Soort boek: thriller
  • Uitgever: Uitgeverij Vrijdag
  • Verschenen: september 2017
  • Omvang: 248 pagina’s
  • Prijs: € 19,95

Flaptekst De Paepe & Depuydt Highway 245

Juli 2017. Emma Mangelschodts vertrekt als 18-jarige au pair naar Californië. Haar naïeve dromen van glamour, glitter en strand worden verbrijzeld als ze terechtkomt in een rurale gemeenschap in de Central Valley. Toch raakt Emma gefascineerd door de kleurrijke inwoners van het rodeostadje Woodlake en het ingeslapen westerndorp Pinehurst, elk aan een uiteinde van de desolate Highway 245. Wanneer in het Nationaal Park ten noorden van de Highway een grote bosbrand uitbreekt, komen oude vetes en trauma’s naar boven, die teruggaan tot het verscheurde Ierland van de vorige eeuw. Terwijl het vuur nadert en de emoties oplaaien, raakt Emma verstrikt in de dodelijke strijd tussen de twee steden.

Els Depuydt Mia RecensieMia

• Schrijfster: Els Depuydt (België)
  • Recensie: Theo Jordaan
  • Waardering: ★★★★★ (zeer goed)

Els Depuydt is een Vlaamse schrijfster die voordat ze de psychologische roman Mia schreef een drietal thrillers publiceerde met schrijver Herbert De Paepe. En Mia is een geslaagde poging van Els Depuydt om solo een literaire psychologische roman te schrijven. Mia een vrouw van rond de veertig woont in Brussel waar ze werkt bij een telemarketingbureau. Ze heeft hier een bestaat opgebouwd waarin ze afstand heeft genomen van haar verleden en jeugd in een dorp in West-Vlaanderen…lees verder >