Clovis E. van Wijk – Ik ga naar buiten om de tuin te zien

Clovis E. van Wijk Ik ga naar buiten om de tuin te zien recensie en informatie over de inhoud van de Nederlandse roman. Op 22 juni 2023 verschijnt bij uitgeverij Cossee de campusroman van de Nederlandse auteur Clovis E. van Wijk.

Clovis E. van Wijk Ik ga naar buiten om de tuin te zien recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van de roman Ik naar buiten om de tuin te zien. Het boek is geschreven door Clovis E. van Wijk. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van de nieuwe roman van de Nederlandse schrijver Clovis E. van Wijk.

Clovis E. van Wijk Ik ga naar buiten om de tuin te zien recensie

Ik ga naar buiten om de tuin te zien

• Auteur: Clovis E. van Wijk (Nederland)
  • Soort boek: Nederlandse roman
  • Uitgever: Cossee
  • Verschijnt: 22 juni 2023
  • Omvang: 250 pagina’s
  • Prijs: € 22,99

Flaptekst van de roman van Clovis E. van Wijk

‘Ik ga naar buiten om de tuin te zien’ – als een zestienjarige studente een gedichtencyclus over de verdrijving uit het paradijs zo begint, weet Clovis E. van Wijk: hier gebeurt iets bijzonders. De ervaren poëziedocent aan het gerenommeerde Monknash College in Wales ziet in de volwassen gedichten van de jonge Evi Aarens vormbewustzijn, kennis van de Bijbel en oude geschiedenis, maar ook een strijdbaar feminisme.

Helaas duiden sommige studenten Van Wijks passie voor de poëzie eerder als een ongepaste affectie voor zijn begaafde studente. Maar Aarens is haar mentor juist dankbaar en heeft weinig interesse in de wilde feesten van haar medestudenten. Terwijl zij een rockversie van Purcells King Arthur repeteren, bestudeert zij liever de eeuwenoude basalten fantasiebeesten in de hangende tuinen van Monknash College bij de zee.

Van Wijks campusroman biedt de lezer een spannend verhaal over een klassenstrijd onder geprivilegieerde scholieren. En het is een portret van een eigenwijze, maar ook erg grappige studente die langzaam uit haar schulp kruipt. Het manuscript van Evi Aarens draagt niet voor niets de titel Disoriëntaties.