Erin Hunter Bravelands 2 De Regelbrekers

Erin Hunter Bravelands 2 De Regelbrekers recensie ★★★★waardering en informatie over dit prachtige dierenavontuur.

Erin Hunter Bravelands 2 De Regelbrekers Recensie

Bravelands 2 is minstens zo spannend als het eerste deel van deze nieuwe serie van Erin Hunter. Direct vanaf de eerste bladzijdes houdt het boek je in zijn greep. Een serie over het leven van de dieren op de uitgestrekte savannes van Bravelands. Waar veel dieren leven volgens de regels van De Grote Geest. Eén van die regels is: alleen doden om te overleven. Maar de honger naar macht die we in deel één al zagen, wordt in De Regelbrekers alleen maar groter.

Wie herstelt het evenwicht in het ontwrichte Bravelands?

De jonge leeuw Fier probeert te overleven in de Titaangroep. De grote leeuw leidt de troep die ooit van Fiers vader doet. Hij doet dit op wrede wijze en is vooral uit op macht. Baviaan Doorn zit in een soortgelijk pakket. Ook zijn leider blijkt onbetrouwbaar en zelfs gevaarlijk. Doorn is zijn leven niet zeker en kan niets doen om het onrecht af te wenden. Sky, de opgroeiende olifant bezit de gave om beenderen te lezen. Hier zit ze echter totaal niet op te wachten. Ze verwarren en beangstigen haar. Door een wrede gebeurtenis, moet ze hier echter wel iets mee. Bravelands schudt op zijn grondvesten. Zou één van de dieren het evenwicht weer kunnen herstellen?

Bravelands 2 komt levendig, wreed en mega-spannend tot leven

Boeken die je niet meer weg kunt leggen, ze zijn een vloek en een zegen. Ik wilde niets liever dan De Regelbrekers in één ruk uitlezen, maar helaas moet er af en toe ook gewerkt en geslapen worden. Wat een fantastische serie belooft dit te worden. Bravelands 2 is minstens zo goed als het eerste deel. Misschien nog wel spannender. Net als je denkt dat de machtswellustelingen niet meer weg komen met hun snode plannen, krijgt het verhaal weer een nieuwe wending. Je voelt je als lezer minstens net zo machteloos als Sky, Fier en Doorn. En je wil niets liever dan hard met hen mee hollen om te weten hoe dit verhaal eindigt. Hunter laat Bravelands in alle kleuren, emoties en gevoelens tot leven komen die je maar kunt bedenken.  Zo levendig, dat het moeite kost om afscheid te nemen van die grote savanne.

Erin Hunter Bravelands 2 De Regelbrekers is een boek waar je totaal in opgaat. Je ruikt de savanne, je voelt de hitte, de regen en de wind. Je ervaart bijna lijflijk wat de dieren daar meemaken. Gelukkig is deel 3 al in het Engels uit. Nu hopen dat de vertaling niet al te lang op zich laat wachten. Dit verhaal móet verder vertelt worden. Eric Hunter Bravelands 2 De Regelbrekers is gewaardeerd met ★★★★(uitstekend).

Erin Hunter – Bravelands 2 De Regelbrekers

• Titel: Bravelands 2 De Regelbrekers
  • Schrijver: Erin Hunter