Femke Dekker De Legende van de Vuurvogel Recensie

Fijne fantasie in een spannend sprookje!

Femke Dekker De Legende van de Vuurvogel Recensie fantasy boek. Een vrij kort, bondig en boeiend verhaal. Dat is De Legende van de Vuurvogel van Femke Dekker. Nog nooit eerder las ik iets van deze schrijfster, maar dit boek heeft me een aantal plezierige uurtjes gegeven. In de Legende van de Vuurvogel moet de elfjarige Ravian een spannende en moeilijke tocht aanvaarden.  De veer van de Vuurvogel verscheen immers op zijn pad. En hoewel Ravian dat helemaal niet ziet zitten, besluit hij toch te gaan. Als hij de tocht volbrengt, is de kans immers groot dat het arme dorp waar hij woont, weer voorspoed zal kennen. En, dat zijn zieke zusje weer beter kan worden.

Femke Dekker schrijft een kort maar leuk verhaal

De Legende van de Vuurvogel is geen enorm lang verhaal, met allerlei ingewikkelde complotten en moeilijke wendingen. Het gegeven is simpel: eens in de honderd jaar vindt iemand de veer van de Vuurvogel. Als het diegene lukt om de veer naar de Gele Berg te brengen voor de Vuurvogel weer tot as vergaat, zal dit voorspoed en rijkdom brengen. Er had misschien nog wel iets meer uitbreiding in gemogen van mij. Iets meer hobbels op de weg van Ravian. De karakters waren er absoluut leuk genoeg voor en het had de spanning van het verhaal waarschijnlijk nog meer ten goede gekomen. Aan de andere kant, een boek met niet al te veel “gedoe” is ook wel eens lekker!

Eindoordeel Femke Dekker De Legende van de Vuurvogel Recensie

Net als het boek, kan ik mijn recensie van dit fantasy boek van Femke Dekker, kort en bondig houden. De Legende van de Vuurvogel leest lekker weg, het gegeven is boeiend en het is fijn geschreven. Het enige is dat hij van mij best wat dikker had mogen zijn 😉 . Eindoordeel: +++++ (zeer goed)

Recensie Femke Dekker Legende VuurvogelMeer informatie en bestellen

• Titel: De legende van de Vuurvogel
  • Schrijfster: Femke Dekker