Frans de Waal – Anders

Frans de Waal Anders recensie en informatie nieuw boek over gender door de ogen van een primatolooog. Op 18 mei 2022 verschijnt bij uitgeverij Atlas Contact het nieuwe boek van wetenschapper Frans de Waal.

Frans de Waal Anders recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op de pagina de recensie en waardering vinden van Anders, Gender door de ogen van een primatoloog. Het boek is geschreven door Frans de Waal. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van het nieuwe populair wetenschappelijke boek van de Nederlandse primatoloog en schrijver Frans de Waal.

Frans de Waal Anders Recensie

Anders

Gender door de ogen van een primatoloog

• Schrijver: Frans de Waal (Nederland)
  • Soort boek: wetenschappelijk boek
  • Nederlandse vertaling: Albert Witteveen
  • Verschijnt:  18 mei 2022
  • Omvang: 400 pagina’s
  • Prijs: € 22,50 – € 27,50

Flaptekst van het nieuwe boek van Frans de Waal

In ‘Anders’ buigt de wereldberoemde primatoloog Frans de Waal zich over verschillen in sekse en gender bij de mens en andere dieren. Hij maakt hierbij gebruik van zijn grote kennis van onze naaste verwanten: chimpansees en bonobo’s. Wat is het geheim van de door vrouwen geleide vreedzame samenleving van bonobo’s? En wat kunnen wij mensen leren van mannelijke dominantie en territorialiteit bij chimpansees? Tegenwoordig wordt vaak beweerd dat genderverschillen het resultaat zijn van sociale vorming, maar De Waal toont aan dat het een biologische basis heeft. Hij behandelt onderwerpen als genderidentiteit, seksualiteit, gendergerelateerd geweld, vriendschap en zorgzaamheid, en laat overtuigend zien dat de evolutionaire biologie bijdraagt aan een genuanceerder cultureel begrip van gender.

Frans de Waal (1948) is een wereldberoemde Amerikaans-Nederlandse bioloog en hoogleraar psychologie aan de Emory University in Atlanta. Hij schreef onder meer de bestsellers ‘De bonobo en de tien geboden’, ‘De aap in ons’, ‘Een tijd voor empathie’ en ‘Zijn we slim genoeg om te weten hoe slim dieren zijn?’. Frans de Waal was in 2017 een indrukwekkende en zeer goed bekeken Zomergast.