Geert Mak – Grote verwachtingen

Geert Mak Grote verwachtingen recensie waardering en informatie over de inhoud van het boek. Op 5 november 2019 verschijnt het langverwachte nieuwe geschiedenisboek van Geert Mak – Grote verwachtingen In Europa 1999 – 2019  bij Uitgeverij Atlas Contact.

Geert Mak Grote verwachtingen Recensie

Nadat de redactie het boek gelezen heeft, kun je op deze pagina de Geert Mak Grote verwachtingen recensie en waardering lezen. We zullen ook aandacht besteden aan de recensie en waardering van anderen. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden te vinden. Bovendien kun je op deze pagina informatie over de inhoud van het nieuwe boek van Geert Mak Grote verwachtingen lezen.

Geert Mak Grote verwachtingen Recensie

Grote verwachtingen

In Europa 1999-2019

• Titel: Grote verwachtingen
  • Schrijver: Geert Mak (Nederland)
  • Verschijnt: 5 november 2019
  • Omvang: 496 pagina’s
  • Uitgave: Gebonden Boek / Paperback
  • Nominatie NS Publieksprijs 2020

Geert Mak over Europa tijdens de corona-crisis

Op maandag 23 maart 2020 is Geert Mak nogmaals te gast bij het tv-programma DWDD om te spreken over Europa tijdens de corona-crisis.

Geert Mak over Grote verwachtingen bij DWDD

In de uitzending van DWDD op maandag 4 november 2019 zal Geert Mak nogmaals te gast zijn om over zijn nieuwe boek Grote verwachtingen te vertellen.

Flaptekst van het boek

Grote verwachtingen van Geert Mak is het langverwachte vervolg op het immens succesvolle ‘In Europa’ dat veertien jaar geleden verscheen met de gelijknamige 35-delige VPRO-serie met de schrijver in de hoofdrol. Waar ‘In Europa’ handelde over de twintigste eeuw en hoe die, in veel opzichten gruwelijke periode getekend door twee wereldoorlogen, ons heeft gevormd, gaat Grote verwachtingen over de eerste twee decennia van de eenentwintigste eeuw.

Het neemt de draad op waar ‘In Europa’ eindigde, in 1999. Mak schetst de sfeer en stemming tijdens de eeuwwisseling, het optimisme dat toen hoogtij vierde maar gaandeweg verdween, de gevoelens rond de invoering van de Euro, de gevolgen van de aanslag op de Twin Towers, de toestand in Oost-Europa en Rusland, de bankencrisis, de Verenigde Staten, Noord- versus Zuid-Europa, de vluchtelingen. In ‘Grote verwachtingen’ vertelt en duidt Mak de recente geschiedenis zoals alleen hij dat kan.