Geert Vermeir Voetbal stelt niets voor Recensie

Geert Vermeir Voetbal stelt niets voor recensie waardering en informatie boek over Jan Boskamp. Op 20 novermber 2018 is bij Uitgeverij Angèle het boek over Jan Boskamp van Geert Vermeir Voetbal stelt niets voor. De wonderbaarlijke waarnemingen van Jan Boskamp verschenen.

Geert Vermeir Voetbal stelt niets voor Recensie boek over Jan Boskamp

Voetbal stelt niets voor van de Vlaamse journalist en schrijver Geert Vermeir is niet het eerste boek over Jan Boskamp. In de afgelopen jaren is de in België woonachtige Rotterdamse oud-voetballer en zeer geliefde voetbalanalist vaker onderwerp geweest van een aantal portretten. Dus je kunt je afvragen of dit boek nog veel toevoegt. Toch is Geert Vermeir hierin geslaagd.

Geslaagd persoonlijk portret van fenomeen Jan Boskamp

Waarschijnlijk is Voetbal stelt niets voor het meest persoonlijke portret van het fenomeen Jan Boskamp. De vorm die Geert Vermeir heeft gekozen, zorgt voor een levendig en origineel boek. Aan de hand van een aantal ontmoetingen beschrijft Geert Vermeir de belangrijke gebeurtenissen uit het leven van Jan Boskamp. Vaak gebeurt dit ook op een plek die belangrijk is geweest. De verhalen uit het verleden worden op een levendige wijze afgewisseld met ontmoetingen van personen die, vaak vele jaren terug, er een hoofdrol in hadden. Veel van de verhalen zijn bovendien het lezen waard doordat Jan Boskamp nooit een blad voor de mond nam en zich op geheel eigen wijze manifesteerde in de voetbalwereld.

Het barokke Vlaamse taalgebruik voegt een extra dimensie toe

Het enigszins barokke Vlaamse taalgebruik van Geert Vermeir voegt bovendien een extra dimensie toe aan de rijkdom van het boek. Het Vlaams, afgewisseld met het recht toe, recht aan taalgebruik van ras Rotterdam Jan Boskamp, zorgt voor mooie contrasten. Kortom Geert Vermeir is er uitstekend in geslaagd om een uitsteken protret te schrijven van één van de meest geliefde mannen uit het Nederlandse en Belgische voetbal. Geert Vermeir Voetbal stelt niets voor is gewaardeerd met ∗∗∗∗ (uitstekend).

Geert Vermeir – Voetbal stelt niets voor

De wonderbaarlijke waarheden van Jan Boskamp

• Titel: Voetbal stelt niets voor