Gertrud Jetten – De knuffelpony

Gertrud Jetten De knuffelpony recensie en informatie Manege de Zonnehoeve paardenboek voor kinderen. Op 20 maart 2020 verscheen bij Uitgeverij Kluitman het nieuwe boek in de reeks Manege de Zonnehoeve, geschreven door Gertrud Jetten

Gertrud Jetten De knuffelpony Recensie

Heerlijk, weer een boek van Gertrud Jetten. Altijd goed voor een hartverwarmend verhaal dat een grote glimlach op mijn gezicht brengt. En zo goed voor kinderen die écht van paarden houden. Niet alleen maar om het rijden. Maar vanwege alles wat paarden kunnen zijn; een vriendje, een steun, een knuffel…

Waar is Dottie welkom?

Tinker Dottie wordt helemaal gek van de jeuk op haar bonte lijf. Haar eigenaresse is wel lief, maar heeft niet zoveel tijd voor Dottie. En ze doet maar niets aan die vreselijke kriebels. Als Carolien van Manege de Zonnehoeve de merrie zo ziet staan, kan ze haar niet zo aan haar lot over laten. Ze neemt haar mee naar de manege en daar krijgt Dottie de verzorging die ze nodig heeft. Iedereen is gelijk dol op het vriendelijke, betrouwbare paard. Het moet toch niet moeilijk zijn om een nieuw baasje voor haar te vinden? Carolien heeft immers genoeg paarden, ze kan er niet nog eentje bij hebben. Maar dan blijkt Dottie niet helemaal gezond te zijn en is het nog helemaal niet zo makkelijk om een goed huisje voor haar te vinden. Wat nu?

Gertrud Jetten De knuffel pony Recensie Manege de Zonnehoeve Boek

De boeken van Gertrud Jetten zijn voor mij altijd een verademing in “paardenboeken-land”. Boeken waarin paarden zichzelf mogen zijn, en waar het niet gaat om rijden alleen. Ook in De knuffelpony laat ze de lezer weer mooi ervaren hoe vriendschap met een paard voelt. En ook, hoe het voor een paard kan voelen, om mensen vrienden te hebben. Waar ik ook blij van word, is dat Carolien, de eigenaresse van de manege, niet zomaar genoegen neemt met iedere koper. En ook uitlegt, waarom ze Dottie niet aan bepaalde mensen verkoopt. Dit soort dingen, maakt dat De knuffelpony niet alleen leuk en spannend is, maar ook heel leerzaam!

De knuffelpony is een leerzame, leuke en spannende verademing

Geweldig! Dottie is zo aandoenlijk. Als het had gekund, had ik haar zo willen kopen. Een paard met zo’n betrouwbaar karakter is goud waard. Erg fijn hoe Gertrud Jetten ontzettend goed weet te verwoorden waarom Dottie zo’n fantastisch paard is, zelfs als ze niet helemaal gezond is, kan ze nog ontzettend veel wel. Waar ik ook altijd van geniet, is de onderlinge gesprekjes tussen de pony’s van Manege de Zonnehoeve. Ik zie en hoor het helemaal voor me dat paarden onderling inderdaad zo met elkaar babbelen. Iedereen die écht van paarden houdt, zal genieten van De Knuffelpony. Het paardenboek voor kinderen is gewaardeerd ∗∗∗∗ (uitstekend).

De knuffelpony

Manege de Zonnehoeve

• Schrijfster: Gertrud Jetten (Nederland)