Govert Derix De sjamaan van Sevilla Recensie Thriller

Govert Derix De sjamaan van Sevilla Recensie Thriller. De Spaanse sterregisseur Félix Quint en zijn tweelingbroer, flamencogitarist Gabriel, zijn beide op hun eigen wijze op zoek naar zichzelf, de waarheid en de essentie van het bestaan. Ze worden in hun zoektocht geholpen door een geheimzinnige thee uit de Braziliaanse jungle. Gabriel groeit mede daardoor uit tot een befaamde sjamaan die door vele bekende persoonlijkheden wordt geconsulteerd. Félix haalt er de inspiratie uit voor zijn film Psychedelic Festival Overture.
Wanneer de president van de VS zich voor deze thee begint te interesseren, gaan allerlei alarmbellen rinkelen bij geheime diensten, regeringen en duistere krachten achter de schermen, die op alle mogelijke manieren proberen uit deze interesse een slaatje te slaan. Het komt tot een dramatisch hoogtepunt in de kathedraal van Sevilla bij de stoffelijke resten van Columbus’ zoon, waarbij een poging tot vergiftiging wordt gedaan. Heeft de president van het goedje gedronken? Heeft hij de aanslag overleefd? Krijgen de VS een nieuwe president?

Recensie van Govert Derix De sjamaan van Sevilla

Het boek wordt gelezen. De boekbespreking en recensie volgen binnenkort.

Govert Derix De sjamaan van SevillaDe sjamaan van Sevilla

• Schrijver: Govert Derix
  • Soort boek: psychologische roman, thriller
  • Uitgever: TIC Uitgevers
  • Eerste druk: 2015
  • Omvang: 304 pagina’s
  • Prijs: € 19,90
  • Oordeel redactie: Boek wordt binnenkort gelezen. De recensie volgt daarna.
  • …Meer Informatie en Bestelmogelijkheden >

Govert Derix Boeken en Informatie

Govert Derix (1962), geboren in Horst, Limburg, Nederland, is filosoof, columnist en auteur van vele boeken.

• Gods geschenk (roman, thriller) TIC Uitgevers (2014)
    Inhoud boek: Wanneer topeconome Claudia Nathan de Nobelprijs voor de Economie wint, beloont ze zichzelf met een pelgrimage naar Santiago de Compostela. Lopend komt ze tot het inzicht dat ze een daad moet stellen en geeft de diamant die ze van haar vader, de beroemde dirigent George Nathan, heeft geërfd, aan een bedelares. Het wordt wereldnieuws en misschien zelfs het begin van een nieuwe economische orde. Maar de machtigen der aarde hebben een en ander voorzien en een sluipmoordenaar ingehuurd.
  • Sterrenmoord (thriller) TIC Uitgevers (2013)
    Inhoud boek: De sterrenhemel: opeens is hij verdwenen. Onder leiding van de Engelse koninklijk astronoom Emperor start een zoektocht. Intussen vindt een reeks gruwelijke moorden plaats en staat de mensheid aan de rand van een mysterieuze afgrond.
    Sterrenmoord: hyperactueel, apocalyptisch, evangelisch, hartverwarmend en ijskoud consequent.