Jantine Jongebloed – Soms wil ik een kind

Jantine Jongebloed Soms wil ik een kind recensie en informatie over de inhoud van het non-fictie boek. Op 20 april 2023 verschijnt bij uitgeverij De Bezige Bij het nieuwe boek van de Nederlandse journalist Jantine Jongebloed.

Jantine Jongebloed Soms wil ik een kind recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van Soms wil ik een kind. Het boek is geschreven door Jantine Jongebloed. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van het nieuwe boek van de Nederlandse journalist Jantine Jongebloed.

Jantine Jongebloed Soms wil ik een kind recensie

Soms wil ik een kind

• Schrijfster: Jantine Jongebloed (Nederland)
  • Soort boek: non-fictie
  • Uitgever: De Bezige Bij
  • Verschijnt: 20 april 2023
  • Omvang: 256 pagina’s
  • Prijs: € 22,99 / € 12,99

Flaptekst van het nieuwe boek van Jantine Jongebloed

Ooit wist ze het zeker: ik wil moeder worden. Maar na een paar pogingen begint ineens de twijfel. Jantine Jongebloeds kinderwens verandert van een kabbelende constante in een fluctuerende onruststoker. Hoe kies je tussen ouderschap en een leven zonder kinderen? Kan een kind een verrijking en een verschraling tegelijk betekenen? Wat mist een vrouw die geen moeder wordt – en hoe groot is het offer van het krijgen van een kind? Hoe maak je een autonome keuze? Wat als je spijt krijgt? Wat als de tijd voor jou bepaalt?

Soms wil ik een kind is een intiem en doordringend verhaal over vruchtbaarheid, ouderschap, seksualiteit, lichamelijkheid, zingeving en verbinding. Jantine Jongebloed onderzoekt het conflict tussen verlangen naar vrijheid en onafhankelijkheid enerzijds, en naar intimiteit en nabijheid daar ogenschijnlijk lijnrecht tegenover. Het resultaat is een ontroerende en herkenbare zoektocht naar een leven dat klopt.

Jantine Jongebloed (Doetinchem, 3 september 1987) werkt als freelancejournalist voor onder meer de Volkskrant. Haar onderzoek en essay ‘Wie zette mijn naaktfoto’s online?’ in Volkskrant Magazine (2021) deed veel stof opwaaien en werd genomineerd voor De Loep. In november 2021 debuteerde ze met het gelijknamige boek, waarna ze werd bekroond met de Bep Slechte Prijs, de Seks & Media Prijs en de Gouden Freelancer Award. Soms wil ik een kind is haar literaire debuut.

Gaia Willemars Eicel recensieGaia Willemars (Nederland) – Eicel
Nederlandse debuutroman
Uitgever: Nijgh & Van Ditmar