John Banville – Sneeuw

John Banville Sneeuw recensie en informatie over de inhoud van deze Ierse thriller. Op 20 april 2021 verschijnt bij Uitgeverij Querido de Nederlandse vertaling van Snow, de nieuwe thriller van de Ierse schrijver John Banville.

John Banville Sneeuw recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van de thriller Sneeuw. Het boek is geschreven door John Banville. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden te vinden. Bovendien kun je op deze pagina informatie over de inhoud van de nieuwe thriller van de Ierse schrijver John Banville.

John Banville Sneeuw Recensie

Sneeuw

• Schrijver: John Banville (Ierland)
  • Soort boek: Ierse thriller, misdaadroman
  • Origineel: Snow (2020)
  • Nederlandse vertaling: Arie Storm
  • Uitgever: Querido
  • Verschijnt: 20 april 2021
  • Omvang: 336 pagina’s

Recensie en waardering voor de nieuwe roman van John Banville

• “De Ierse Nobelprijskandidaat John Banville publiceert met regelmaat thrillers. In eerste instantie onder het pseudoniem Benjamin Black en inmiddels onder zijn eigen naam. Sneeuw is zijn nieuwste boek dat hij ergens eind jaren vijftig, begin jaren zestig laat afspelen in een enigszins sinister landhuis op het Ierse platteland. Kleurrijke personages die allemaal hun eigen motieven voor een moord hebben bevolken deze uitstekende thriller. Bovendien is zijn hoofdpersoon politie-inspecteur St John Strafford een fascinerende loner die onder lastige en winterse omstandigheden de moord moet oplossen. Knap is bovendien dat Banville een actueel thema over de dubieuze rol van de katholieke kerk in Ierland weet aan te snijden. Sneeuw is een uitmuntende thriller die een groot lezerspubliek zou moeten bereiken.” (Allesoverboekenenschrijvers.nl, ∗∗∗∗∗)

Flaptekst van de nieuwe thriller van John Banville

Na de ontdekking van een lijk van een zeer gerespecteerde pastoor in Ballyglass House – het grote landhuis waar de geheimzinnige, aristocratische familie Osborne woont – wordt inspecteur St John Strafford er vanuit Dublin heen gestuurd om de zaak uit te zoeken. Van alle kanten wordt Strafford tegengewerkt, maar vastberaden zet hij de jacht op de moordenaar voort. Terwijl de sneeuw blijft vallen over dit steeds groter wordende mysterie, zijn de mensen van Ballyglass vastberaden om hun geheimen te bewaren.
Sneeuw is een klassieke thriller: intelligent, ontregelend en nostalgisch. John Banville schrijft, als altijd, onberispelijk en scherpzinnig proza.