Marieke Blokland Doodles en Letters Recensie

Marieke Blokland Doodles en Letters Recensie. Een heel vrolijk ogend boek: Doodles & Lettershandboek voor iedereen die houdt van kleuren & tekenen door Marieke Blokland, zowel aan de buiten- als aan de binnenkant. Het trekt in elk geval meteen mijn aandacht, want sinds ik gestart ben met een eigen Bullet Journal wil ik graag vlotter en beter leren tekenen, om mijn journal een nog persoonlijker tintje te geven. Geduld heb ik niet zo veel, dus geen uitgebreide tekencursus voor mij; daarom spreekt het doodelen en letteren spreekt het doodelen en letteren mij erg aan.

Marieke Blokland begint het boek met ons op het hart te drukken dat echt iedereen kan tekenen. “Je mooiste werk zul je maken wanneer je vlot én vol zelfvertrouwen tekent. Niet te langzaam. Niet te snel. En zeker van je zaak”. Hoe je dat doet, met zelfvertrouwen tekenen, heeft ze in een heus Doodles & Letters Manifest verwerkt. Het komt er vooral op neer, met plezier te gaan tekenen en los te laten dat je werk moet worden zoals je het in je hoofd hebt.

Marieke Blokland Doodles en Letters Recensie InformatieDuidelijke uitleg en handige tips

Ze legt uit wat Doodling en Lettering is en welke materialen je ervoor kunt gebruiken: (kleur)potloden, pennen, verf, inkt en verschillende papiersoorten. Ze geeft ook opdrachtjes om de verschillende materialen uit te proberen, met mooie, kleurrijke en duidelijke foto’s erbij, die erg uitnodigen tot zelf gaan proberen. Ze geeft tips voor het kiezen van kleuren en geeft een heleboel tips voor je doodles: hoe je bijvoorbeeld leuke randen, kaders, bloemen, vogels en poppetjes kunt gaan tekenen. Alles met voorbeelden met een duidelijke opbouw. De tweede helft van het boekje gaat over handletteren: uitleg over de verschillende lettertypes, hoe je ze kunt combineren, en er is een stukje over moderne kalligrafie. Ook hier staan telkens weer heldere oefeningen en voorbeelden bij.

Ik heb verschillende oefeningen uit het boek gedaan en met een behoorlijk goed resultaat – en dat terwijl ik toch altijd van mezelf heb gedacht dat ik absoluut niet kon tekenen. Ik vind het boekje dan ook een aanrader voor wie wil leren om vrolijke tekeningen et maken en met mooie letters te werken. En de quote op de laatste pagina van het boek Do more of what makes you happy! vind ik heel passend – voor mij dragen de vrolijke kleuren en mooie materialen, het vlotjes tekenen en daar mijn eigen manier in vinden daar zeker aan bij! Ik ga lekker verder oefenen!

Doodles & Letters

Handboek voor iedereen die houdt van kleuren en tekenen

• Schrijfster: Marieke Blokland
  • Soort boek: boek over handletteren, hobby boek
  • Uitgever: Kosmos Uitgevers
  • Verschenen: 2015
  • Omvang: 112 pagina’s (met afbeeldingen)
  • Prijs: € 14,99 / € 12,99
  • Flaptekst boek: Doodles & letters van auteur Marieke Blokland is bedoeld voor iedereen die zijn of haar teken- en kleurvaardigheden verder wil ontwikkelen. In dit rijk geïllustreerde boek staat stap voor stap hoe simpele doodles uit kunnen groeien tot mooie illustraties voor bijvoorbeeld een art journal of eigen kleurplaat. Het bevat veel informatie over teken- en kleurmaterialen en praktische oefeningen om vooral veel te doodlen, te tekenen en letter art te maken. Voor iedereen die een stap verder wil dan inkleuren! Je hebt geen ervaring nodig, iedereen kan dit!
  • Oordeel redactie: +++++ (zeer goed) Monique van der Hoeven
  • …Meer Informatie en Bestelmogelijkheden >

Zoekwoorden: Marieke Blokland Doodles & Letters Recensie.