Rob Verschuren Stromen die de zee niet vinden Recensie en Informatie

Rob Verschuren Stromen die de zee niet vinden

In november 2016 publiceerde Uitgeverij In de Knipscheer de verhalenbundel van Rob Verschuren – Stromen die de zee niet vinden. Op deze pagina kun je de Rob Verschuren Stromen die de zee niet vinden recensie en informatie vinden.

Fantasierijke verhalen die net even anders lopen dan je verwacht

Op de achterflap van dit boek staat: “Avontuurlijk en exotisch, melancholiek en humoristisch: elk verhaal in deze bundel is een fascinerende kleine wereld waarin de zintuigen worden geprikkeld en de fantasie aan het werk wordt gezet”.

Deze omschrijving is absoluut passend voor dit boek. Het zijn heel fantasierijke verhalen die net even anders lopen dan je verwacht. Vaak met een open einde zodat ze je ook daarna nog aan het denken zetten.

Goed gelukte verhalen die je direct meenemen!

Ieder verhaal is inderdaad een fascinerende kleine wereld. De verhalen spelen zich vaak af in het buitenland, in Azië,  Frankrijk, de woestijn, maar ook in een Nederlandse Fabriek. Door de mooie omschrijvingen heb je het gevoel dat je als lezer in dat land aanwezig bent. Je wordt meteen meegenomen in het verhaal. Omdat het korte verhalen zijn is het voor een schrijver lastig om een lezer direct mee te nemen. Dat is Rob Verschuren goed gelukt. Als lezer schakel je moeiteloos van het ene verhaal naar het andere ook al speelt zich dat af in een totaal andere setting.  Ik heb Rob Verschuren Stromen die de zee niet vinden met veel plezier gelezen en overdacht. De verhalenbundel krijgt +++++ (zeer goed).
…Meer Informatie en Bestelmogelijkheden >

Rob Verschuren Stromen die de zee niet vinden VerhalenStromen die de zee niet vinden

• Schrijver: Rob Verschuren (Nederland)
  • Soort boek: verhalenbundel
  • Uitgever: In de Knipscheer, Extazereeks deel 3
  • Verschenen: 16 november 2016
  • Omvang: 174 pagina’s
  • Prijs: € 16,50
  • Flaptekst boek: In een trefzekere, beeldende stijl neemt Rob Verschuren de lezer mee naar verre kusten. De verhalen in Stromen die de zee niet vinden doen on-Nederlands aan. Ze roepen een echo op van Slauerhoff: eenzelfde gevoel van ontheemdheid, eeuwig verlangen en vereenzelviging met de buitenstaander. De mensen in deze elf verhalen zijn op zoek, al weten ze zelf niet altijd waarnaar. De omgeving waarin hun zoektocht zich afspeelt loopt uiteen van een Nederlandse fabriek tot het Franse platteland en van een naamloze woestijn tot een Aziatische badplaats. Hoe alledaags of uitheems sommige personages ook zijn, in het korte bestek van de verhalen komen ze tot leven. Ze zijn aandoenlijk in hun verlangens, wijsheid en dwaasheid. Zoals de blinde man die ervan overtuigd is dat hij met de mooiste vrouw van de wereld is getrouwd, of het meisje dat iemand moet bijten wanneer ze zich gelukkig voelt. Avontuurlijk en exotisch, melancholiek en humoristisch: elk verhaal in deze bundel is een fascinerende kleine wereld, waarin de zintuigen worden geprikkeld en de fantasie aan het werk wordt gezet.
  • Oordeel redactie: +++++ (zeer goed) Danielle van der Hoeven
  • …Meer Informatie en Bestelmogelijkheden >