Nelleke Noordervliet – Wij kunnen dit

Nelleke Noordervliet Wij kunnen dit recensie en informatie nieuwe Nederlandse roman. Op 18 januari 2022 verschijnt bij uitgeverij Atlas Contact de nieuwe roman van de Nederlandse schrijfster Nelleke Noordervliet.

Nelleke Noordervliet Wij kunnen dit recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van de roman Wij kunnen dit. Het boek is geschreven door Nelleke Noordervliet. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van de nieuwe roman van de Nederlandse schrijfster Nelleke Noordervliet.

Nelleke Noordervliet Wij kunnen dit Recensie

Wij kunnen dit

• Schrijfster: Nelleke Noordervliet (Nederland)
  • Soort boek: Nederlandse roman
  • Verschijnt: 18 januari 2022
  • Omvang: 352 pagina’s
  • Uitgave: paperback / ebook / luisterboek

Recensie en waardering van de nieuwe roman

• De nieuwe roman van Nelleke Noordervliet beschrijft de ontluiking van een relatie tussen een man en een vrouw van middelbare leeftijd. Twee mensen die al een verleden achter zich hebben maar nog voldoende jaren voor de boeg hebben voor een mooie toekomst. Helen is een vrouw die een boekhandel runt die op omvallen staat in Rotterdam, Leo heeft succes gehad als ondernemer en heeft besloten tot een jaar rust om met zichzelf in het reine te komen en te bepalen wat hij voor toekomst. wil. Na een ontmoeting in de boekhandel voelen beiden, zij het omzichtig, dat ze tot elkaar worden aangetrokken, met alle consequenties van dien. Noordervliet vertelt over het spel van aantrekkingskracht, twijfel en zelfs afstoten tussen de geliefden met Rotterdam als decor. Op subtiele wijze neemt ze de tijd om deze liefde van middelbare leeftijd te beschrijven. Ze doet dit met compassie, liefdevol, zonder in vals sentiment te vervallen. Hier en daar had er misschien iets meer dynamiek in de roman mogen zijn, alhoewel haar hoofdpersonen dit soms ook ontberen. Al met al is Wij kunnen dit niet het hoogtepunt in het oeuvre van Nelleke Noordervliet maar heeft de roman meer dan voldoende kwaliteit om met genoegen te lezen te worden. (Allesoverboekenenschrijvers.nl, ∗∗∗∗∗)
  • “In ‘Wij kunnen dit’ geeft Noordervliet een treffende schets van een boekhandelaar die probeert te overleven in tijden van ontlezing. (…) Noordervliets observaties zijn raak.” (Lotte Jensen, de Volkskrant)

Flaptekst van de nieuwe roman van Nelleke Noordervliet

Een nieuwe liefde rond je veertigste? Het is gedoe. Het is riskant. Allebei voorzien van een verleden, behept met gewoonten, gehard door teleurstellingen, en dan opnieuw beginnen alsof het niets is? Helen heeft de boekhandel van haar vader voortgezet en vecht tegen faillissement. Ze worstelt met de terugkeer van haar moeder, die uit haar leven verdween. Leo is een succesvol ondernemer die een sabbatical neemt om oude trauma’s te verwerken en een nieuw doel in zijn leven te vinden. Helen en Leo spreken af blanco te beginnen. Ze hoeven niets van elkaar te weten. Het verleden bestaat niet. Alleen het heden telt. Maar het verleden laat zich niet wegmoffelen. Zowel de liefde als de misverstanden bloeien op. Liefde – kunnen ze het?

Met humor, inzicht en groot gevoel voor detail beschrijft Nelleke Noordervliet de liefdesperikelen van Helen en Leo in deze veelomvattende roman die zich afspeelt tegen de achtergrond van Rotterdam, New York en de coronapandemie als gamechanger.