Nicolaas Klei – Wijnwijs van A tot Z

Nicolaas Klei Wijnwijs van A tot Z recensie en informatie over de inhoud van de nieuwe editie van het wijnlexicon. Op 17 december 2021 verschijnt bij uitgeverij Podium het nieuwe wijnboek van Nicolaas Kleij, Wijnwijs.

Nicolaas Klei Wijnwijs van A tot Z recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van het wijnlexicon Wijnwijs, Van A tot Z. Het boek is geschreven door Nicolaas Klei. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van de nieuwe boek van de bekende Nederlandse wijnschrijver Nicolaas Kleij.

Nicolaas Klei Wijnwijs van A tot Z Recensie

Wijnwijs

Van A tot Z

• Schrijver: Nicolaas Klei (Nederland)
  • Soort boek: wijnboek
  • Uitgever: Podium
  • Verschijnt: 17 december 2021
  • Omvang: 544 pagina’s
  • Prijs: € 22,50 – € 27,50
  • Uitgave: paperback

Recensie en waardering van het wijnlexicon van Nicolaas Klei

• Bij veel wijnliefhebbers zal Nicolaas Klei al jarenlang een soort van leidsman zijn bij de keuze van een lekkere wijn. Bekend geworden als een van de bekendste adviseurs en beoordelaars van wijn in Nederland waarover hij veel publiceert. Daarnaast is zijn lexicon Wijnwijs uitgegroeid tot een echte klassieker. Het ruim 500 pagina’s dikke wijnlexicon geeft gedegen informatie over de zeer vele begrippen en het jargon dat de wereld van de wijn rijk is. Een wereld die voor de niet doorgewinterde wijnkenner zeer diffuus en onduidelijk kan zijn. Wijnwijs biedt hiervoor uitkomst. In korte en duidelijk teksten geeft Nicolaas Klei uitleg over de meest uiteenlopende wijnbegrippen. En omdat Nicloaas Klei schrijft in een prettige en heldere stijl nodigt het boek zelfs uit om in te bladeren en zo nu en dan een stukje te lezen. Een echte aanrader voor wie zich niet meer onaangenaam wil laten verassen in de wereld van de wijn. (Allesoverboekenenschrijvers.nl, ∗∗∗∗∗)

Flaptekst van het nieuwe wijnboek van Nicolaas Kleij

De eigenzinnige wijnschrijver Nicolaas Klei leerde Nederland omfietsen voor wijn zonder poespas. Wijn is niet moeilijk, maar lekker, preekt hij. In Wijnwijs van A tot Z brengt Klei zijn over de rand van het glas klotsende kennis bijeen in een even praktisch als onderhoudend lexicon.

In alfabetisch gerangschikte, vrolijke en erudiete verhaaltjes komt alles aan bod wat de nieuwsgierige wijnliefhebber altijd al wilde weten over wijn.