Nieuwe Thrillers Augustus 2019 Tips en Recensies

Nieuwe Thrillers Augustus 2019 Boekentips Recensies Spannende Boeken. Wat zijn de interessante nieuwe thrillers Augustus  2019? Boekentips en recensies van de redactie.

Op deze pagina vind je een overzicht van nieuwe thrillers augustus 2019, spannende boeken die in deze maand zullen verschijnen. Natuurlijk zijn er Nederlands-talige boeken opgenomen van Nederlandse en Vlaamse schrijvers en schrijfsters. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan de nieuwe boeken die in Nederlandse vertaling verschijnen en niet te vergeten kinderboeken. Zodra er een recensie geschreven is door één van de redacteuren dan wordt deze bovendien ook vermeld op de pagina, inclusief de beoordeling van het betreffende boek.

Nieuwsbrief Boekentips en Recensies

Elke week de nieuwste boekentips en recensies? Meld je aan voor de nieuwsbrief.

< Juli 2019Overzicht | September 2019 >

Overzicht Nieuwe Thrillers Augustus 2019

Jonas Bonnier Helicopter heist RecensieJonas Bonnier (Zweden) – Helicopter heist
Zweedse thriller
Uitgever: The House of Books
Verschijnt: 20 augustus 2019
Inhoud thriller: Vier jonge mannen uit de buitenwijken van Stockholm plannen een uiterst gewaagde, zo niet onmogelijke roof. Ze willen een overval plegen op het grootste en best bewaakte gelddepot van het land, waar miljoenen Zweedse kronen opgeslagen liggen. Volgens hun berekening zouden ze nooit meer hoeven werken, er zou zelfs niemand gewond raken…lees verder >

Romy Hausmann Dag en nacht RecensieRomy Hausmann (Duitsland) – Dag en nacht
Duitse thriller
Uitgever: HarperCollins
Verschenen: 16 augustus 2019
Inhoud thriller: Hij wil controle. Hij neemt controle. Hij houdt controle.Lena is al veertien jaar spoorloos verdwenen. Tot haar ouders plots het verlossende bericht krijgen dat ze gevonden zou zijn. Maar dan volgt een nieuwe klap: de vrouw die bewusteloos in het ziekenhuis ligt is niet Lena, ze lijkt alleen sprekend op haar…lees verder >

David Lagercrantz Zij die moeten sterven Millennium 6 RecensieDavid Lagercrantz (Zweden) – Zij die moet sterven
Millennium 6
Zweedse thriller
Uitgever: Signatuur
Verschenen: 20 augustus 2019
Inhoud thriller: Op een morgen wordt een dakloze man dood aangetroffen in een park. Mikael Blomkvist wordt door lijkschouwer Frederika Nyman gebeld omdat zijn nummer bij deze man is aangetroffen. Weet hij wie de onbekende dode is? Lisbeth Salander bevindt zich op dat moment in Moskou. Op een feest in een restaurant waarvan de eigenaar ook het brein achter een aantal trollenfabrieken is…lees verder >

Sara Lövestam Wensen staat vrij RecensieSara Lövestam (Zweden) – Wensen staat vrij
Kouplan thriller, Zweedse thriller
Uitgever: Uitgeverij Stortebeeker
Verschijnen: 16 augustus 2019
Waardering thriller: ∗∗∗∗∗ (uitmuntend)
Recensie thriller: Zweden is het land waar opvallend veel thrillers van hoog niveau het licht zien. En nu is er de Nederlandse vertaling van de misdaadroman Wensen staat vrij van schrijfster Sara Lövestam. Het is een psychologische thriller die zelf tussen al dit kwaliteitswerk net nog een treetje hoger staat. Een bijzonder spannend boek dat de lezer van begin tot eind vasthoudt. Bovendien speelt moord en doodslag opvallend genoeg geen enkele rol…lees verder >

Mads Peder Nordbo Koude angst Recensie Groenland ThrillerMads Peder Nordbo (Denemarken) –Koude angst
arctische thriller, Groenland thriller
Uitgever: Ambo Anthos
Verschenen: 9 augustus 2019
Waardering redactie∗∗∗∗∗ (uitmuntend)
Recensie thriller: Mads Peder Nordbo heeft zelf een aantal jaren gewoond in de hoofdstad van Groenland, Nuuk wat je kunt merken aan de wijze waarop hij het gebied en de alom aanwezige elementen beschrijft in deze uitmuntende thriller. Bijzonder is dat hij ondanks de ruimte en leegte van Groenland de thriller een claustofobisch karakter meegeeft. Niet alleen is er de dreiging van mensen met kwade bedoelingen, ook het landschap en met name de ruige klimatologische omstandigheden zorgen hiervoor…lees verder >

Melanie Raabe De schaduw RecensieMelanie Raabe (Duitsland) – De schaduw
Duitse thriller
Uitgever: Cargo
Verschenen: 22 augustus 2019
Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)
Recensie boekMet de stad Wenen als mooie locatie voor deze thriller is Melanie Raabe er opnieuw ingeslaagd om een zeer boeiende en originele thriller te schrijven met een bijzondere plot die zich past echt openbaart aan het einde. Ook nu geen bloederige taferelen, moord- en schietpartijen, alhoewel een revolver wel een doorslaggevende rol speelt. De schaduw is het lezen meer dan waard…lees verder >

Jo Spain Iets te verbergen Recensie Ierse ThrillerJo Spain (Ierland) – Iets te verbergen
Ierse thriller
Uitgever: Uitgeverij De Fontein
Verschijnt: 6 augustus 2019
Inhoud thriller: Olivia Collins heeft drie maanden dood in haar huis gelegen. Haar buren in de gated community – een verzameling van voorbeeldige huizen, gras netjes gemaaid, de bewoners rijk en succesvol – zeggen geschokt te zijn, maar niemand van hen heeft opgemerkt dat ze haar al een tijdje niet hadden gezien. De politie stelt een onderzoek in waarbij langzaam maar zeker barsten in de façades verschijnen…lees verder >

Camilla Sten De verdwenen stad RecensieCamilla Sten (Zweden) – De verdwenen stad
Zweedse thriller
Uitgever: Karakter Uitgevers
Verschenen: augustus 2019
Inhoud thriller: Een klein Zweeds dorp in de jaren vijftig komt groot in het nieuws als de hele populatie van de stad zonder één aanwijzing verdwijnt. Het mysterie wordt niet opgelost en al snel raakt de gebeurtenis in vergetelheid. Alice groeit op met een fascinatie voor deze wonderlijke gebeurtenis uit het verleden. Haar grootmoeder heeft haar het verhaal verteld. Zij verloor haar hele familie tijdens deze onverklaarbare verdwijning…lees verder >

Geir Tangen Hartenbreker RecensieGeir Tangen (Noorwegen) – Hartenbreker
Noorse thriller
Uitgever: The House of Books
Verschenen: 12 augustus 2019
Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)
Recensie thriller: Hartenbreker is het tweede deel in de trilogie van thrillers waarin journalist Voljar Ravn Gudmundsson en prolitievrouw Lotte Skeisvoll een onderzoeksduo vormen. Skeisvoll is nog zwaar overspannen na de dood van haar zus en zou eigenlijk niet aan het werk moeten zijn. Ondanks alles kies ze hier toch voor. Als de zoon van Viljar, Alexander, op zondagmorgen ontwaakt na een feest vindt hij Emilie, het meisje waar hij verliefd op is, dood naast zich in bed. Van de nacht voorafgaand heeft hij nauwelijks herinneringen…lees verder >