Nieuwe Thrillers September 2019 Tips en Recensies

Nieuwe Thrillers September 2019 Boekentips Recensies Spannende Boeken. Wat zijn de interessante nieuwe thrillers September 2019? Boekentips en recensies van de redactie.

Op deze pagina vind je een overzicht van nieuwe thrillers september 2019, spannende boeken die in deze maand zullen verschijnen. Natuurlijk zijn er Nederlands-talige boeken opgenomen van Nederlandse en Vlaamse schrijvers en schrijfsters. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan de nieuwe boeken die in Nederlandse vertaling verschijnen en niet te vergeten kinderboeken. Zodra er een recensie geschreven is door één van de redacteuren dan wordt deze bovendien ook vermeld op de pagina, inclusief de beoordeling van het betreffende boek.

Nieuwsbrief Boekentips en Recensies

Elke week de nieuwste boekentips en recensies? Meld je aan voor de nieuwsbrief.

< Augustus 2019Overzicht | Oktober 2019 >

Overzicht Nieuwe Thrillers September  2019

Dov Alfon Unit 8200 RecensieDov Alfon (Israël) – Unit 8200
Israëlische thriller, spionageroman
Uitgever: Cargo
Verschijnt: 19 september 2019
Inhoud thriller: Een Israëlische zakenman verdwijnt spoorloos na aankomst op vliegveld Charles de Gaulle. In het vliegtuig zat ook kolonel Zeev Abadi, het nieuwe hoofd van de Israëlische spionagedienst Unit 8200. Even later wordt een tweede jonge Israëlische man ontvoerd; ook deze man zat in hetzelfde vliegtuig. Commissaire Léger van de Parijse politie gelooft niet in toeval, en midden in een ontluikende diplomatieke storm probeert hij grip te krijgen op de meest opzienbarende zaak van zijn carrière…lees verder >

Mikaela Bley De meisjes zonder naam RecensieMikaela Bley (Zweden) – De meisjes zonder naam
Zweedse thriller
Uitgever: A.W. Bruna
Verschijnt: 17 september 2019
Inhoud thriller: Op een koude winterdag wordt de 17-jarige Linn afgezet bij de meisjeskostschool Täcktahammar in Sörmland. Na enkele stormachtige jaren hoopt ze hier weer wat grip op haar leven te krijgen. Maar algauw raakt ze verwikkeld in enkele conflicten met haar nieuwe schoolgenoten. Wanneer een van de leerlingen spoorloos verdwijnt, realiseert Linn zich dat ze zelf ook gevaar loopt…lees verder >

W.A. Dehairs De Graffitimoorden RecensieW.A. Dehairs (België) – De Graffitimoorden
detective
Uitgever: Lannoo
Verschijnt: 27 september 2019
Inhoud thriller: Kort nadat privédetective Keller Brik aan zijn zoektocht naar een verdwenen topambtenaar begint, duikt het lichaam van de man op. Het verminkte lijk bevindt zich opgehangen in een loods, vlak voor een graffititekening van datzelfde tafereel. Met tegenzin en vrezend voor zijn eigen leven zet Brik zijn onderzoek voort…lees verder >

R.J. Ellory De derde kogel RecensieR.J. Ellory (Engeland) – De derde kogel
politieke thriller
Uitgever: De Fontein
Verschijnt: 24 september 2019
Inhoud thriller: Op 22 november 1963 werd John F. Kennedy vermoord in Dallas, Texas. Maar stel dat de kogel had gemist? In deze what if-roman leeft JFK, en staat hij aan de vooravond van een tweede termijn als president. Fotojournalist Mitch Newman heeft twijfels bij de vermeende zelfdoding van zijn ex-verloofde Jean. Zij was bezig met een groot onderzoek naar de handel en wandel van JFK, een onderzoek dat zo dicht bij de waarheid kwam, dat het haar fataal werd. Mitch is vastbesloten haar werk voort te zetten…lees verder >

Inge Ipenburg De mannen vallen RecensieIlse Ipenburg (Nederland) De mannen vallen
Siciliaanse kronieken deel 2
Nederlandse thriller
Uitgever: Pepper Books
Verschijnt: 9 september 2019
Inhoud thriller: Een klein dorp op Sicilië. Een val, een klap, een plas bloed. Op het plein voor de dom ligt het levenloze lichaam van een man. Is hij gesprongen? Of is hij gevallen, geduwd? Hoog boven het plein wordt een jongetje in het appartement van Herman, de beste vriend van Max, gevonden. Herman zelf is nergens te bekennen, evenals de moeder van het jongetje…lees verder >

Gytha Lodge Op een dag RecensieGytha Lodge (Engeland) – Op een dag
Engelse thriller
Uitgever: Cargo
Verschijnt: 5 september 2019
Inhoud thriller: In de zomer van 1983 gaan zes schoolvrienden kamperen in een bos. De jongste van het stel is Aurora Jackson; ze is helemaal overdonderd dat ze mee mag. De volgende ochtend worden er maar vijf vrienden wakker – Aurora blijkt verdwenen en ondanks de intensieve zoektochtdie volgt is er geen spoor van haar te bekennen…lees verder >

Walter Lucius De stad en het vuurWalter Lucius (Nederland) – De stad en het vuur
Nederlandse thriller
Uitgever: Luitingh-Sijthoff
Verschijnt: 19 september 2019
Inhoud thriller: Meer dan dertig jaar geleden ontvluchtte Farah Hafez haar vaderland, nadat haar vader tijdens een coup werd vermoord. Nu keert de onderzoeksjournalist terug naar Afghanistan en begint ze een gevaarlijke zoektocht naar een crimineel netwerk waarin jongens worden verhandeld. En dan stuit ze op een geheim dat haar leven voorgoed zal veranderen…lees verder >

Carmen Mola De zigeunerbruid RecensieCarmen Mola (Spanje) – De zigeunerbruid
Spaanse thriller
Uitgever: Xander Uitgevers
Verschijnt: 12 srptember 2019
Inhoud thriller: Elena Blanco is hoofd van de speciale eenheid binnen de Spaanse politie die alleen zeer complexe zaken krijgt toegewezen. Ze is charismatisch, op zichzelf gericht en totaal eigengereid. Zeven jaar geleden werd haar zoon ontvoerd en nooit teruggevonden, ze kan niet rusten voor ze de waarheid weet…lees verder >

Val McDermid Geschonden graf Recensie en InformatieVal McDermid (Schotland) – Geschonden graf
Schotse Karen Pirie thriller
Uitgever: Luitingh-Sijthoff
Verschijnt: 12 september 2019
Inhoud thriller: Geschonden graf is de vijfde Karen Pirie-thriller van de wereldwijde bestsellerauteur Val McDermid, en speelt zich af in de Schotse Hooglanden. Wanneer er een lijk wordt gevonden in de afgelegen Schotse Hooglanden, is rechercheur Karen Pirie net op de juiste tijd op de juiste plaats. Het lichaam is begraven samen met spullen uit een oude erfenis, en dus wijst alles op een cold case – maar nieuw bewijs suggereert iets anders…lees verder >