Nieuwe Thrillers Oktober 2019

Nieuwe Thrillers Oktober 2019 Tips en Recensies Spannende Boeken. Wat zijn de interessante nieuwe thrillers oktober 2019? Boekentips en recensies van de redactie.

Nieuwe Thrillers Oktober 2019 Tips en Recensies

Op deze pagina vind je een overzicht van nieuwe thrillers oktober 2019, spannende boeken die in deze maand zullen verschijnen. Natuurlijk zijn er Nederlands-talige boeken opgenomen van Nederlandse en Vlaamse schrijvers en schrijfsters. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan de nieuwe boeken die in Nederlandse vertaling verschijnen en niet te vergeten kinderboeken. Zodra er een recensie geschreven is door één van de redacteuren dan wordt deze bovendien ook vermeld op de pagina, inclusief de beoordeling van het betreffende boek.

Nieuwsbrief Boekentips en Recensies

Elke week de nieuwste boekentips en recensies? Meld je aan voor de nieuwsbrief.

< September 2019 | Overzicht | November 2019 >

Overzicht Nieuwe Thrillers Oktober 2019 Tips en Recensies

Jacht op de schat

• Schrijver: Andrea Camilleri (Italië)
  • Andrea Camilleri Jacht op de schat RecensieSoort boek: Italiaanse thriller, Montalbano thriller
  • Origineel: La caccia al tesoro (2010)
  • Nederlandse vertaling: Willy Hemelrijk, Rianne Aarts
  • Uitgever: Serena Libri
  • Verschijnt: 7 oktober 2019
  • Omvang:
  • Uitgave: Paperback
  • Inhoud thriller: Het is rustig in Vigata; Montalbano zou Livia eindelijk eens kunnen opzoeken. Maar de rust wordt verstoord: een geschift bejaard koppel, broer en zus, beiden zeer vroom, begint op voorbijgangers te schieten.  Montalbano moet aan de slag. En er gebeurt meer: een opblaasbare sekspop duikt op, een mooie jonge vrouw verdwijnt spoorloos en Montalbano ontvangt vreemde gedichten.  Er blijft geen tijd over voor de inmiddels pissige Livia. Tot alles is opgelost…lees verder >

Zonen uit het zuiden

• Schrijver: Gioacchino Criaco (italië)
  • Gioacchino Criaco Zonen uit het zuiden RecensieSoort boek: Italiaanse thriller, maffia roman
  • Origineel: Anime nere (2008)
  • Nederlandse vertaling:
  • Uitgever: Karakter Uitgevers
  • Verschijnt: 24 oktober 2019
  • Omvang: 304 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Inhoud thriller: In het afgelegen Aspromonte-gebergte, in het zuiden van Calabrië, beginnen drie goede vrienden aan een leven van misdaad en geweld, zodat ze de armoede van hun jeugd kunnen ontvluchten. De slimme Luciano, de intrigant achter de schermen, stond er al op jonge leeftijd alleen voor, toen de plaatselijke maffiabaas zijn vader liet vermoorden. De luie, gemoedelijke Luigi heeft geleerd dat het geen zin heeft om je aan de regels te houden. De naamloze verteller maakt het drietal compleet. Uit zijn zwarte ziel komt de inspiratie en de energie voor alle criminele projecten…lees verder >

Perfecte resten

• Schrijfster: Helen Fields (Engeland)
  • Helen Fields Perfecte resten RecensieSoort boek: Engelse thriller, literaire thriller
  • Origineel: Perfect Remains (2017)
  • Nederlandse vertaling: Ernst de Boer, Ankie Klootwijk
  • Verschijnt: oktober 2019
  • Omvang: 416 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Inhoud thriller: Perfecte resten van Helen Fields is het eerste deel van deze veelbesproken Schotse thrillerserie over inspecteurs Ava Turner en Luc Callanach. Voor de fans van M.J. Arlidge, Mo Hayder en Samuel Bjørk. Op een afgelegen plek in de Schotse Hooglanden staat een lichaam in lichterlaaie. Al wat achterblijft om het slachtoffer te kunnen identificeren zijn tanden en een reepje stof. Tegelijkertijd schreeuwt een vrouw om hulp in een afgesloten kamer ergens in Edinburgh. Het is Luc Callanachs eerste werkdag bij de Schotse politie en hij krijgt direct een moordonderzoek toegewezen…lees verder >

De tweede slaap

• Schrijver: Robert Harris (Engeland)
  • Robert Harris De tweede slaap RecensieSoort boek: historische thriller
  • Origineel: The Second Sleep (2019)
  • Nederlandse vertaling: Rogier van Kappel
  • Uitgever: Cargo
  • Verschijnt: oktober 2019
  • Omvang: 368 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Inhoud boek: 1468. Een jonge pater, Christopher Fairfax, reist te paard naar een afgelegen dorpje in Exmoor om de begrafenis van zijn voorganger te begeleiden. In de heuvels en bossen om het plaatsje liggen oude munten, glasscherven en menselijke botten voor het oprapen, en de oude dominee blijkt in zijn huis een bijzondere verzameling van deze artefacten te verbergen. Het lijkt er zelfs op dat zijn dood te maken heeft met zijn obsessie voor het verleden…lees verder >

Nergens veilig

• Schrijfster: Karen Rose (Verenigde Staten)
  • Karen Rose Nergens veilig RecensieSoort boek: Amerikaanse thriller
  • Origineel: You Can’t Hide (2006)
  • Nederlandse vertaling: Hans Verbeek
  • Uitgever: De Fontein
  • Verschijnt: 1 oktober 2019
  • Omvang: 464 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Inhoud thriller: Angst beheerst het leven van psychiater Tess Ciccotelli. Iemand bedreigt haar patiënten, dwingt hen tot zelfdoding en zorgt dat het lijkt of Tess daaraan schuld heeft. Tess kan de volledige waarheid niet vertellen, daarmee zou ze haar beroepsgeheim schenden. Ook niet wanneer rechercheur Aidan Reagan haar vraagt om een lijst potentiële slachtoffers…lees verder >

Sluit alle deuren

• Schrijver: Riley Sager (Verenigde Staten)
  • Riley Sager Sluit alle deuren RecensieSoort boek: Amerikaanse thriller
  • Origineel: Lock Every Door
  • Nederlandse vertaling: Roelof Posthuma
  • Verschijnt: 11 oktober 2019
  • Omvang: 416 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Inhoud thriller: volgt binnenkort

Alter ego

• Schrijfster: Emelie Schepp (Zweden)
  • Emelie Schepp Alter ego RecensieSoort boek: Zweedse thriller
  • Origineel: Broder Jakob (2019)
  • Nederlandse vertaling: Corry van Bree
  • Uitgever: De Fontein
  • Verschijnt: 22 oktober 2019
  • Omvang: 336 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Inhoud thriller: Twee vrouwen worden vermoord gevonden, liggend in een riviertje. Van beiden zijn de benen aan elkaar genaaid. Wie wil hen laten lijken op zeemeerminnen en waarom? Officier van justitie Jana Berzelius legt verband met de zaak Simon Norell, een jonge man die zijn familie heeft vermoord en sindsdien vastzit. Maar Simon weigert te praten…lees verder >