Remco Campert – Twintigers

Remco Campert Twintigers recensie  en informatie boek met brieven aan Rudy Kousbroek. Op 29 maart 2022 verschijnt bij uitgeverij De Bezige Bij het nieuwe brievenboek van Remco Campert.

Remco Campert Twintigers recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van het boek Twintigers, Brieven aan Rudy. Het boek is geschreven door Remco Campert. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van het nieuwe boek van Remco Campert met brieven aan Rudy Kousbroek.

Remco Campert Twintigers Recensie brieven aan Rudy Kousbroek

Twintigers

Brieven aan Rudy

• Schrijver: Remco Campert (Nederland)
  • Soort: brieven
  • Uitgever: De Bezige Bij
  • Verschijnt: 29 maart 2022
  • Prijs: € 20 – € 25
  • Uitgave: gebonden boek

Flaptekst boek met brieven van Remco Campert aan Rudy Kousbroek

Het was vriendschap op het eerste gezicht tussen Remco Campert en Rudy Kousbroek. Ze leerden elkaar kennen in de schoolbanken van het Amsterdams Lyceum, in september ’45. Allebei waren ze getekend door de oorlog. Remco verloor zijn vader, Rudy het paradijs dat Nederlands-Indië voor hem als kind was. Op het lyceum, dat Campert voortijdig zou verlaten, legden zij de basis voor een levenslange vriendschap.

De twee hebben lange tijd met elkaar gecorrespondeerd, een briefwisseling die aanving in de roerige jaren vijftig. Die brieven zijn een prachtige weerslag van waar hun hoofd en leven vol van waren. Er zijn verliefdheden, romances en al dan niet weer verbroken huwelijken. Er is seks en drank en zottigheid. En er zijn de letteren, want Remco bevindt zich midden in het literaire leven van de Vijftigers, aardige jongens, die net als hij en Rudy de wereld aan het bestormen zijn. Twintigers bevat de brieven die Remco Campert in de jaren vijftig aan zijn vriend Rudy Kousbroek in Parijs schreef. Dat de brieven van Rudy aan Remco verloren gingen, laat onverlet dat dit boek het mooist denkbare beeld schetst van de meest vormende jaren van Remco Campert.