Rudi Rotthier – De Verscheurde Staten van Amerika Recensie

Rudi Rotthier De Verscheurde Staten van Amerika recensie en informatie over de inhoud van dit boek met Amerikaanse reisverhalen. Op 1 mei 2019 verschijnt bij Uitgeverij Atlas Contact het nieuwe boek van de Vlaamse reisboeken schrijver Rudi Rotthier.

Rudi Rotthier De Verscheurde Staten van Amerika Recensie en Informatie

De verkiezing van Donald Trump tot President van de Verenigde Staten heeft wereldwijd voor enorme commotie gezorgd. Zowel voorstanders als tegenstander uiten zich in misnoegen over elkaar. Feiten lijken steeds minder van belang te zijn. En President Trump lijkt probleemloos weg te komen met de vele duizenden grote en kleine leugens en onwaarheiden die hij in de afgelopen jaren de wereld in heeft geslingerd.

Hoe is de verkiezing van een omstreven figuur als Donald trump tot stand gekomen?

Maar hoe is de verkiezing van een omstreden figuur als Donald Trump nu tot stand gekomen. Journalist en schrijver Rudi Rotthier is op zoek gegaan naar de plaatsen en staten in de Verenigde Staten waar de meeste Trumpkiezer wonen. Hij heeft met tientallen voorstanders en tegenstanders van Trump gesproken. En zo weet hij een zeer evenwichtig beeld te schetsen van het huidige, gepolariseerde, Amerika. Rotthier is in staat door te dringen in de haarvaten van de Amerikaanse maatschappij.

Rudi Rotthier De Verscheurde staten van Amerika Recensie

De grootste kwaliteit van dit uitmuntende boek over het huidige Amerika is dat Rotthier de ruim de tijd neemt om naar mensen te luisteren en probeert te begrijpen. Ook als ze extreme standpunten innemen. De portretten zijn in een mooie evenwichtige stijl en schijnbaar onbevooroordeeld opgeschreven. Hij laat de ruimte aan de lezer om zelf een oordeel te vellen, als daaraan al behoefte bestaat. Bijzonder is ook de nuancering die Rotthier aanbrengt is het allerlaatste hoofstuk van het boek. Hierin weet hij aan te tonen dat niet alleen Trump en zijn aanhangers zich schuldig maken aan het brengen van, op zijn minst, eenzijdige informatie maar dat ook de Democraten en de onafhankelijke media vaak behoorlijk wat boter op hun hoofd hebben.

Uitmuntend portret van het huidige gepolariseerde Amerika

Wie meer wil begrijpen van de huidige gepolariseerde Verenigde Staten, moet zeker De Verscheurde Staten van Amerika lezen. Bovendien heeft Rudi Rotthier een mooie beeldende stijl waardoor het een waar genoegen is om het boek te lezen. Mooie portretten, sfeervolle reportages en zo nu en dan een echte eye-opener. Het nieuwste boek van Rudi Rotthier is dan ook gewaardeerd door de redactie met de maximale ∗∗∗∗∗ (uitmuntend).

De Verscheurde Staten van Amerika

• Schrijver: Rudi Rotthier (België)
  • Soort boek: Amerikaanse reisverhalen