Sara Lövestam – De lucht is van ons allemaal

Sara Lövestam De lucht is van ons allemaal recensie en informatie nieuwe Zweedse thriller. Op 8 juni 2021 verschijnt het derde en zelfstandig te lezen deel in de reeks Kouplan thrillers van de Zweedse schrijfster Sara Lövestam.

Sara Lövestam De lucht is van ons allemaal recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van de Zweedse thriller De lucht is van ons allemaal, Kouplan 3. Het boek is geschreven door Sara Lövestam. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van de nieuwe Kouplan thriller van de Zweedse schrijfster Sara Lövestam.

Dit is het derde deel van de reeks originele thrillers van de Zweedse schrijfster Sara Lövestam met Kouplan in de hoofdrol. Vooral deze hoofdpersoon maakt de reeks uniek en zeer interessant. Kouplan is een uit Iran gevluchte vrouw die geboren is in een verkeerd lichaam en zich man voelt. In Zweden als vluchteling terecht gekomen kwam hij niet in aanmerking voor asiel en leeft hij in de illegaliteit. Toch volgt hij een hormoonbehandeling. Na drie jaar mag hij weer opnieuw een aanvraag voor een verblijfsvergunning doen. En dat moment is bijna aangebroken.

Bijzondere en zeer lezenswaardige thriller met een unieke hoofdpersoon

Als dakloze detective weet hij toch een klus te krijgen. Terwijl zelf uit de handen van de politie moet blijven gaat hij toch aan de slag met een nieuwe klus. Hij moet wel om enigszins aan geld te komen.

Sara Lövestam slaagt er opvallend genoeg uitstekend in om de op het eerste gezicht ongeloofwaardige hoofdpersoon van een thriller volledig tot leven te krijgen. Juist de vermenging van de beschrijving van illegalen en dakloze junks aan de rand van de Zweedse maatschappij in combinatie met de perikelen van een ontheemde transgender die probeert te wortelen in Zweden zorgt voor een bijzondere  invalshoek. De lucht is van ons allemaal en unieke en zeer lezenswaardige thriller die gewaardeerd is  met ∗∗∗∗ (uitstekend).

Sara Lövestam De lucht is van ons allemaal Recensie

De lucht is van ons allemaal

Kouplan thriller 3

• Schrijfster: Sara Lövestam (Zweden)
  • Soort boek: Zweedse thriller
  • Origineel: Luften är fri (2017)
  • Nederlandse vertaling: Edith Sybesma
  • Uitgever: Stortebeeker
  • Verschijnt: 8 juni 2021
  • Omvang: 330 pagina’s
  • Uitgave: paperback

Flaptekst van de nieuwe thriller van Sara Lövestam

Sara Lövestam schrijft romans en boeken over taal. Met de serie over Kouplan levert ze een bijzondere bijdrage aan het misdaadgenre.  Kouplan verblijft illegaal in Zweden, waar hij bij toeval in het speurdersvak terechtkomt. Tijdens het uitvoeren van zijn opdrachten komt hij in contact met mensen uit alle lagen van de samenleving.  De lucht is van ons allemaal is het derde, op zichzelf staande deel van de serie.

Kouplan wordt dakloos en slaapt onder een brug bij twee drugsverslaafden, Oma en Will. Nog een paar dagen, dan kan hij opnieuw asiel ­aanvragen. Tot die tijd moet hij zorgen dat hij niet wordt opgepakt en teruggestuurd naar Iran.

Als Ulrika hem benadert met het verzoek haar man te schaduwen, neemt hij die opdracht toch aan. Voor het geld en omdat het werk hem afleidt van zijn eigen zorgen. Ulrika wil weten of Håkan een minnares heeft. Kouplans middelen en mogelijkheden zijn beperkt, maar door zijn creativiteit en slimheid weet hij de waarheid boven tafel te krijgen. De zaken blijken heel anders te liggen dan Ulrika had gedacht.

Sara Lövestam Wensen staat vrij RecensieSara Lövestam (Zweden) – Wensen staat vrij
Kouplan thriller, Zweedse thriller
Waardering redactie∗∗∗∗∗ (uitmuntend)