Shelby Mahurin – Heks & Jager

Shelby Mahurin Heks & Jager recensie en informatie over de inhoud van dit nieuwe fantasyboek. Op 21 januari 2020 verschijnt bij Uitgeverij HarperCollins de Nederlandse vertaling van Serpent & Dove, geschreven door Shelby Mahurin.

Shelby Mahurin Heks & Jager Recensie en Informatie

Een verfrissend, origineel, spannend romantisch fantasy boek. Goed en fout is niet simpel en zwart wit. Goed en fout vind je overal. Vooral, in jezelf. Dat thema weet Shelby Mahurin, gegoten in een geweldig grappig jasje, zeer goed te verwoorden.

“Gij zult geen heks laten leven”

Louise leBlanc leeft al twee jaar ondergedoken. Sinds ze aan de bizarre offering van haar heksenmoeder ontsnapte, heeft ze magie afgezworen. De geur van magie alleen al, kan haar dood betekenen. In de stad waar ze woont, zijn talloze heksenjagers. Heksen worden gezien als gevaarlijk. Ze moeten worden uitgeroeid en verdienen niets anders dan de brandstapel. Door een bizarre speling van het lot, wordt het leven van Louise verbonden aan dat van Reid Diggory, een heksenjager pur sang. “Gij zult geen heks laten leven” is het motto dat hij strikt na leeft. Louise moet dus koste wat kost voorkomen dat hij achter haar ware aard komt. Haar leven staat op het spel. Maar tegelijk krijgt ze gevoelens die ze nooit verwacht had. Zeker niet voor iemand die eigenlijk tot haar aartsvijanden behoord.

Shelby Mahurin Heks & Jager Recensie001Boek-Bestellen

Eerlijk is eerlijk, ik moest even wennen toen ik begon in Heks & Jager. Je valt vrij plomp in het boek, het duurde even voor ik door kreeg wat ieders rol was, en hoe de personages zich verhouden tot elkaar. Lou (Louise) is lekker recht voor zijn raap, houdt er van te choqueren met haar directe uitspraken. Het duurde even voor ik hier aan gewend was. Maar eenmaal gewend, sloot ik Lou in mijn hart. Wat een origineel personage heeft Mahurin met haar gecreëerd. Zeker omdat er veel meer achter zit dan enkel haar cynisme. Lou heeft een goed hart, maar is geen engeltje. Dat maakt haar des te leuker. De felle strijd die in het boek tiert, houdt je in haar greep. De diverse plotwendingen zorgen voor de nodige verrassingen. Hoe verder ik in het boek kwam, hoe minder ik het weg wilde leggen.

Heks & Jager is een heerlijk donker fantasyboek, met veel sinistere magie

Heks & Jager is een heerlijk donker boek, met veel sinistere magie. De romantiek is turbulent, zonder kleffe zoetsappigheid. Daar zorgt met name het fijne personage Lou wel voor. Het duurt even voor het boek je écht mee neemt. Maar eenmaal in haar greep, leg je het niet graag weg. In het Engels wordt het tweede deel (Blood & Honey) in september 2020 verwacht. Ik ben benieuwd! Heks & Jager is gewaardeerd met ∗∗∗∗∗ (zeer goed).

Heks & Jager

• Schrijfster: Shelby Mahurin (Verenigde Staten)
  • Soort boek: fantasyboek, YA-boek