Tom Rijpert – Het pad van de Roverkoning

Tom Rijpert Het pad van de Roverkoning De Zeven Sleutels 1 recensie en informatie over de inhoud van het fantasyboek. Op 22 juni 2023 verschijnt bij Pelckmans Uitgevers het eerste boek van de Nederlandse schrijver Tom Rijpert.

Tom Rijpert Het pad van de Roverkoning recensie van Jolien Dalenberg

Zeven figuren, die elkaar niet kennen, beginnen samen aan een groot avontuur. Zonder te weten waarom precies. Kobold de dwerg heeft ze bij elkaar gebracht. Hij bezit een mythische sleutel. Eén van de zeven. Achter de deur van de laatste sleutel, zou de enorme schat van de verschrikkelijke Roverkoning verborgen liggen. En zo gaan een zakkenroller, een koorddanseres, een jonge jongen, een oude spinster met geheimzinnige gaven en een ogenschijnlijk vrolijk sproetenmeisje samen op pad. Maar waar ze nu precies naar onderweg zijn? En of de dwerg wel helemaal eerlijk is?

Dit is één van meeslependste boeken die ik in lange tijd gelezen heb! In een dag vloog ik door de pagina’s, geboeid door het spannende verhaal dat Tom Rijpert heeft geschreven. Het duurde misschien een paar bladzijdes, maar daarna zat ik er goed in. Alle personages hebben zo hun eigen geheimen, wat ze spannend en interessant maakt. Waarom doen de personages wat ze doen? Zijn ze wel of niet te vertrouwen? Hier en daar worden rookgordijnen opgegooid en gelukkig ook een aantal neergehaald. Zo krijg je als lezer de perfecte mix tussen geheimen die nog even bedekt blijven en geheimen die beetje bij beetje worden ontrafelt.

De personages zijn stuk voor stuk interessant. De één heeft een wat ruwer randje dan de ander, maar dat houdt het ook wel weer spannend. De wijsheid van de oude spinster vormt een mooi tegenwicht voor de grillige Kobold en de ietwat pompeuze zakkenroller. Die eigenlijk gewoon een heel klein hartje heeft, waardoor hij ondanks zijn onhandigheid, ook de sympathie weet te winnen. Koorddanseres Moira draagt een heel eigen verhaal bij zich. Ze is stil, maar absoluut niet te onderschatten, zo wordt al snel duidelijk. En zo draagt elk personage zijn of haar steentje bij aan de sfeer. Knap hoe Rijpert ze allemaal zo duidelijk heeft weten te schetsen, zodat ze direct gaan leven. De avonturen waar het zevental voor komt te staan zijn goed geschreven. Beeldend, op het scherpst van de snede. Je leest op het puntje van je stoel!

Het pad van de Roverkoning is een veelbelovende start van deze tweedelige serie. Liefhebbers van het fantasy genre kunnen hun hart ophalen en zullen geheid genieten van deze nieuwe topper! Ik kijk al uit naar het tweede deel! Het boek is gewaardeerd met ∗∗∗∗ (uitstekend).

Tom Rijpert Het pad van de Roverkoning De zeven Sleutels 1 recensie

Het pad van de Roverkoning

De zeven Sleutels 1

• Auteur: Tom Rijpert (Nederland)
  • Soort boek: fantasyboek (10+ jaar)
  • Uitgever: Pelkmans Uitgevers
  • Verschijnt: 22 juni 2023
  • Omvang: 256 pagina’s
  • Uitgave: gebonden boek / ebook
  • Prijs: € 15,00 / € 12,99
  • Waardering redactie: ∗∗∗∗ (uitstekend)

Flaptekst van De Zeven Sleutels deel 1 van Tom Rijpert

Kobold de dwerg is in het bezit van een mythische sleutel, de eerste van de zeven. Hij weet dat deze sleutels de poorten openen naar precies dat waar zijn familie al eeuwenlang naar smacht: de schat van de meedogenloze Roverkoning. Maar de zeven poorten kennen zeven bewakers en alleen zal hij die nooit kunnen verslaan, dus lokt hij zes reizigers naar zijn herberg om hem te vergezellen.

Een schimmige zakkenroller, een oude spinster met een geheimzinnige gave, een pratende vos, een koorddanseres zonder naam, een meisje met sproetjes en een jonge speeldoosjesmaker die wel heel verliefd naar haar kijkt. Onwetend van wat hun te wachten staat, en allemaal met hun eigen geschiedenis en hun eigen doel, smeken ze Kobold om mee op reis te mogen, hoe groot het gevaar ook is.

Het pad van de Roverkoning is het eerste deel van de duologie De Zeven Sleutels. Een spannend en mysterieus fantasieverhaal voor jong en oud over de kracht van hebzucht, vriendschap en de moed die nodig is om je eigen demonen te verslaan.

Tom Rijpert begon al jong met het vertellen van verhalen. Hoorspelen op cassettebandjes maakten plaats voor een videocamera, en filmpjes met Lego-poppetjes en vrienden leidden tot een carrière als regisseur. En toen borrelde er ineens een verhaal in hem op dat zich perfect leende voor een boek. Hij kon niet anders dan het opschrijven en zo ontstond De Zeven Sleutels.

Tom Rijpert Voorbij de val De Zeven Sleutels 2Tom Rijpert (Nederland) – Voorbij de val
De Zeven Sleutels deel 2
fantasyboek (10+ jaar)
Waardering redactie: ∗∗∗∗ (uitstekend)
Een prachtig boek over vriendschap, jezelf leren kennen, trouw blijven aan wie je bent én een boek met een waanzinnig spannend avontuur. Rijpert geeft telkens op de juiste momenten weer stukken informatie, waardoor het tempo lekker hoog blijft. Simpelweg Genieten met een hoofdletter…lees verder >