Veldgids Europese zoogdieren Recensie ∗∗∗∗∗

Veldgids Europese zoogdieren recensie waardering en informatie over de inhoud van de natuurgids. Op 14 februari 2019 is de nieuwe editie van de Veldgids Europese zoogdieren verschenen bij KNNV Uitgeverij.

Veldgids Europese zoogdieren Recensie

Veldgids Europese zoogdieren Recensie

De Veldgids Europese zoodieren is de meest complete natuurgids die in het Nederlands is verschenen over dit onderwerp. Alle zoogdieren die in Europa voorkomen komen in deze prachtig uitgegeven natuurgids aan bod. Je kunt op basis van de informatie, foto’s en tekeningen in de gids op pad om de zoogdieren herkennen en determineren. Maar niet alleen dat, de auteurs geven de lezer bovendien op zeer heldere wijze inzicht in de herkenning van alle soorten aan de hand van schedels.

Volledig, prachig uitgegeven en uiterst informatief

Wat de Veldgids Europese zoogdieren zo bijzonder maakt is dat er nadrukkelijk aandacht is besteed in hulpmiddelen die helpen in het herkennen van de verschillende zoogdieren. Soorten die op elkaar lijken zijn met tekeningen en kenmerken bij elkaar gebracht zodat de lezer de verschillen kan herkennen. De beschrijvingen en informatie van elke soort zijn helder, duidelijk en hebben een mooie lengte. Het beeldmateriaal bestaande uit foto’s en tekeningen vervolmaken deze uitmuntende natuurgids. Het enige puntje van kritiek dat je kunt geven is dat de tekeningen soms wellicht iets groter hadden gemogen. Deze mooie natuurgids is uitstekend te gebruiken als veldgids en maar ook als naslagwerk voor de natuurliefhebber een genot om in te lezen en bladeren. De Veldgids Europese zoogdieren is door KNNV Uitgeverij op prachige wijze en gegeven en is gewaardeerd met de maximale ∗∗∗∗∗ (uitmuntend).

Veldgids Europese zoogdieren

• Titel: Veldgids Europese zoogdieren
  • Schrijvers: Peter Twisk, Annemarie van Diepenbeek, Jan Piet Bekker