Emiko Jean – Tokio voor altijd

Emiko Jean Tokio voor altijd recensie en informatie over de inhoud van deze young adult roman. Op 20 mei 2021 verschijnt bij uitgeverij Van Goor Best of YA de Nederlandse vertaling van de roman Tokio Ever After van de Amerikaanse schrijfster Emiko Jean.

Emiko Jean Tokio voor altijd recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van de roman Tokio voor altijd. Het boek is geschreven door Emiko Jean. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van deze nieuwe 15+ young adult roman van Emiko Jean.

Te Japans voor de Amerikanen, te Amerikaans voor de Japanners

Al sinds ze zich kan herinneren heeft Izzy zich een vreemde eend in de bijt gevoeld. Als Japans-Amerikaanse werd ze door haar moeder groot gebracht in Californië. Haar vader lijkt één groot mysterie te zijn. Totdat ze ontdekt dat haar moeder wel degelijk weet wie hij is: de kroonprins van Japan! In de hoop zich eindelijk ergens thuis te voelen, en natuurlijk om haar vader te leren kennen, reist Izzy af naar het voor haar nog onbekende land. Eenmaal in Japan blijkt het nogal wat te vragen van een mens om je gewoontes eigen te maken die je totaal niet kent. De Japanse cultuur is zo anders, Izzy spreekt de taal niet, weet niets van de gebruiken en tradities en tot overmaat van ramp is niet iedereen in de familie even hulpvaardig. Te Japans voor de Amerikanen, te Amerikaans voor de Japanners. Zal Izzy zich staande weten te houden in haar nieuwe leven?

Tokio voor altijd is veel meer dan alleen een feel-good roman

Tokio voor altijd lijkt te starten als een leuke feel-good Young Adult roman. En dat feel-good gevoel blijft absoluut behouden. Maar het boek is meer dan dat. Het laat prachtig zien hoe je je gevangen kunt voelen tussen twee culturen. Hoe het is om je nergens goed genoeg te voelen. Emiko Jean laat je daarnaast ook nog eens kennis maken met de Japanse cultuur. De schoonheid, de tradities, de gebruiken, ze laat ze echt tot leven komen. Je waant je in het paleis, voelt de druk van de Japanse pers, proeft de Japanse gerechten en geniet samen met Izzy van het schitterende Japanse platteland. Daarnaast is de ontwikkeling die Izzy door maakt even ontroerend als boeiend. De romantische verhaallijn is nergens sentimenteel of flauw. Gewoon, een oprechte liefde die nog niet zo simpel is.

Een geloofwaardig, modern sprookje dat een genot is om te lezen

Hoewel het een bizar gegeven is: ineens ontdek je dat je vader de kroonprins van Japan is, weet Emiko Jean het bijzonder geloofwaardig te brengen. Veel personages zijn mooi uitgesproken. Ze geven het boek body en maken het interessant. Achter de eerste indruk, blijkt vaak meer schuil te gaan, waardoor er een prettige diepgang ontstaat. Humor is Jean ook niet vreemd. Vooral de dialogen tussen Izzy en haar bodyguard mogen er zijn. Tokio voor altijd is een modern sprookje dat alles in zich heeft: humor, romantiek, ontroering, spanning, verrassing en een tikje sensatie. Een genot om te lezen! Gewaardeerd met ∗∗∗∗ (uitstekend).

Emiko Jean Tokio voor altijd Recensie

Tokio voor altijd

• Schrijfster: Emiko Jean (Verenigde Staten)
  • Soort boek: YA-roman
  • Origineel: Tokio Ever After (2021)
  • Nederlandse vertaling: Ella Vermeulen
  • Uitgever: Best of YA | Van Goor
  • Verschijnt: 20 mei 2021

Flaptekst van de roman van Emiko Jean

Izzy heeft nooit het gevoel gehad dat ze ergens bij hoorde. Ze groeide op als Japans-Amerikaanse in Californië bij haar single moeder en wist niets over haar vader. Totdat ze een groot geheim ontdekt: haar vader is de kroonprins van Japan!

Halsoverkop reist ze naar Japan om haar vader te ontmoeten en het land te ontdekken waarvan ze altijd al heeft gedroomd. Maar prinses zijn is zoveel meer dan baljurken en tiara’s. Ze krijgt ook te maken met achterbakse neven en nichten, hongerige pers, een knappe bodyguard en duizenden jaren aan tradities die ze als een gek moet leren.

Izzy zit al snel gevangen tussen twee werelden en twee versies van zichzelf. Thuis was ze nooit Amerikaans genoeg, en in Japan moet ze bewijzen dat ze Japans genoeg is. Zal ze bezwijken onder het gewicht van de kroon of zal ze nog lang en gelukkig in haar sprookje kunnen leven?