John Sweeney – Killer in het Kremlin

John Sweeney Killer in het Kremlin recensie en informatie over de in houd het boek over Vladimir Poetin en Rusland. Op 13 juni 2023 verschijnt bij uitgeverij Prometheus de Nederlandse vertaling van Killer in the Kremlin, geschreven door de Britse journalist John Sweeney.

John Sweeney Killer in het Kremlin recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van Killer in het Kremlin. Het boek is geschreven door John Sweeney. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van het boek over het regime van Valdimir Poetin, geschreven door Engelse journalist John Sweeney.

John Sweeney Killer in het Kremlin recensie

Killer in het Kremlin

Het explosieve verslag van Poetins terreurregime

• Auter: John Sweeney (Engeland)
  • Soort boek: journalistieke non-fictie
  • Origineel: Killer in the Kremlin (2022)
  • Nederlandse vertaling:
  • Uitgever: Prometheus
  • Verschijnt: 13 juni 2023
  • Prijs: € 25,99

Flaptekst van het boek over Rusland en Poetin van John Sweeney

Al dertig jaar trekt de Britse journalist John Sweeney langs de brandhaarden en corrupte regimes van de wereld. Hij was onder andere in Kosovo, Zimbabwe, Noord-Korea en de scientologykerk, maar vooral in Rusland. In Killer in het Kremlin neemt Sweeney ons aan de hand van de bomaanslagen op Russische flatgebouwen in 1999, de bloederige Russische acties in Tsjetsjenië, de annexatie van de Krim en zijn confrontatie met Poetin na de aanslag op de MH17 mee naar de gebombardeerde steden en dorpen van Oekraïne.

Vanuit zijn standplaats Kiev spreekt hij met kenners en ooggetuigen. We proeven de moed van het Oekraïense verzet en de dapperheid van de Russische oppositie, en de radeloosheid en woede van de bevolking. Bovenal is Killer in het Kremlin een angstaanjagend relaas over de onstuitbare opkomst van de man die begon als spion en eindigde als despoot: Vladimir Poetin. Een even spannend als gruwelijk boek.

John Sweeney (Saint Helier, Jersey, 7 juni 1958) is een schrijver en journalist die in meer dan tachtig landen verslag deed en doet van oorlogen, rampen en dictaturen. Hij schreef verschillende boeken, waaronder The Church of Fear. Inside the Weird World of Scientology en North Korea Undercover.