Johny Pitts – Afropeaan

Johny Pitts Afropeaan recensie en informatie boek met notities uit zwart Europa. Op 22 maart 2022 verschijnt bij uitgeverij De Geus de Nederlandse vertaling van Afropean van de Britse schrijver en fotograaf Johny Pitts.

Johny Pitts Afropeaan recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden Afropeaan, Notities uit zwart Europa. Het boek is geschreven door Johny Pitts. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van het boek van de Britse schrijver en fotograaf Johny Pitts.

Johny Pitts Afropeaan Recensie

Afropeaan

Notities uit zwart Europa

• Schrijver: Johny Pitts (Engeland)
  • Soort boek: reportages
  • Origineel: Afropean (2019)
  • Nederlandse vertaling: Robert Dorsman
  • Uitgever: De Geus
  • Verschijnt: 22 maart 2022
  • Omvang: 416 pagina’s
  • Prijs: € 20 – € 25
  • Uitgave: paperback

Flaptekst van het boek van Johny Pitts

Wat betekent het om een Zwarte Europeaan te zijn? Met camera en notitieboek trok Johny Pitts door Europa, op zoek naar Zwarte stemmen en een verenigde Afro-Europese identiteit. De reis begint in zijn geboortestad Sheffield en doorkruist Parijs, Brussel, Amsterdam, Berlijn, Stockholm, Moskou, Marseille, Rome en Lissabon. Overal ontmoet hij Europeanen met Afrikaanse roots die jongleren met verschillende loyaliteiten en nieuwe identiteiten smeden.

Afropeaan is een indrukwekkende zoektocht naar datgene wat Zwarte Europeanen verbindt en de Europese identiteit vormgeeft.

Johny Pitts is schrijver, fotograaf en televisiejournalist. Hij ontving verschillende prijzen voor zijn onderzoek naar de Afro-Europese identiteit. Hij is de curator van het online tijdschrift Afropean.com, onderdeel van The Guardian Africa Network, en werkte met Caryl Phillips voor de BBC en Arts Council samen aan een fotografisch essay over de immigrantengemeenschappen in Londen. De foto’s van zijn reis door Europa werden eerder tentoongesteld in FOAM.