Juan Gómez Bárcena – De hemel boven Lima

Juan Gómez Bárcena De hemel boven Lima recensie en informatie over de inhoud van deze Spaanse roman. Op 12 november 2019 verschijnt bij Uitgeverij Wereldbibluitheek de Nederlandse vertaling van El cielo de Lima, de debuutroman van de Spaanse schrijver Juan Gómez Bárcena.

Juan Gómez Bárcena De hemel boven Lima Recensie en Informatie

Als de redactie de roman leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van De hemel boven Lima, de dbuutroman van de Spaanse schrijver Juan Gómez Bárcena. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van de eerste roman van Juan Gómez Bárcena.

Juan Gómez Bárcena De hemel boven Lima Recensie

De hemel boven Lima

• Schrijver: Juan Gómez Bárcena (Spanje)
  • Soort boek: psychologische roman, Spaanse roman
  • Origineel: El cielo de Lima (2014)
  • Nederlandse vertsling: Peter Gelauff
  • Uitgever: Wereldbibliotheek
  • Verschijnt: 12 november 2019
  • Waardering:

Flaptekst van deze Spaanse roman

Carlos en José, twee bevriende en zeer welgestelde rechtenstudenten, spelen dat ze dichters op een zolderkamertje zijn, maar hun ambitie is aanzienlijk groter dan hun talent. Dus bedenken ze een plan: ze verzinnen een mysterieuze en aantrekkelijke vrouw, Georgina Hübner. Onder haar naam schrijven ze intieme brieven aan een beroemde Spaanse dichter, in de hoop dat hij speciaal voor haar een gedicht zal schrijven. Daarmee kunnen Carlos en José dan vervolgens pronken in hun onbekende literaire tijdschrift. De dichter beantwoordt Georgina’s brieven trouw en steeds vuriger, maar een gedicht blijft uit. Carlos bedenkt een plan dat meer kans van slagen heeft: een roman maken van Georgina’s correspondentie met de dichter.

Helaas stokt de brievenaanvoer uit Madrid wanneer er in Lima stakingen uitbreken. Die stakingen leiden tot een scheiding van geesten tussen José, die niets met het gepeupel te maken wil hebben, en Carlos, die door de gewelddadige gebeurtenissen tot een ander sociaal en politiek inzicht komt. Als alle hoop op verder contact met de dichter is vervlogen, volgt er ten slotte toch nog één brief.

• Spaanse Schrijvers en Schrijfsters